Hypermedia autorem akcji edukacyjnej dla Vattenfall

przez | 24/06/2010

Agencja komunikacji zintegrowanej Hypermedia (Isobar Polska) zakończyła akcję edukacyjną PowerSaver dla firmy Vattenfall. Pomysł na projekt PowerSaver był odpowiedzią Agencji na zapotrzebowanie Klienta, realizującą założoną przez Vattenfall strategię CSR. Akcja, trwająca od 1 marca do 15 czerwca 2010, miała na celu zachęcenie internautów z całej Polski do chronienia środowiska i oszczędzania energii elektrycznej poprzez korzystanie z trybu usypiania (hibernacji) komputera.

– Celem inicjatywy było uświadomienie internautom, w jaki sposób mogą oszczędzać energię i jednocześnie pomóc chronić środowisko – mówi Marcin Zięba, Marketing Communication Manager w Vattenfall. Aby zachęcić internautów do aktywnego uczestnictwa, Vattenfall zobowiązał się ufundować nagrody – wyposażenie pracowni komputerowej dla trzech szkół z województw, w których zaoszczędzono najwięcej energii.

Aby dołączyć do grona PowerSaverów, należało zarejestrować się na stronie http://powersaver.vattenfall.pl i pobrać stworzony na potrzeby akcji widget, umożliwiający zliczanie czasu usypiania (hibernacji) komputera. W ramach projektu utworzono również profile PowerSavera na Naszej-Klasie, Facebooku i Goldenline. Realizacji projektu, towarzyszyły działania reklamowe prowadzone w powyższych serwisach oraz za pomocą pakietów zasięgowych ARBOmedia.

– Akcja przyniosła satysfakcjonujące wyniki. To jedna z pierwszych akcji Vattenfall na polskim rynku, która wymagała stałego zaangażowania internautów. Przyłączyło się do niej aż 8570 PowerSaverów, którzy nie tylko zalogowali się w serwisie, ale i systematycznie korzystali z widgeta wspólnie oszczędzając prawie 115 000 kg CO2 – podkreśla Agnieszka Micał, Web Manager w Vattenfall.

Zwycięzcami konkursu zostały trzy szkoły z najaktywniejszych województw:

  • śląskiego (43 486 zaoszczędzonych kg CO2) – Zespół Szkół w Czerwionce-Leszczyny
  • kujawsko-pomorskiego (18 055 zaoszczędzonych kg CO2) – Publiczne Gimnazjum w Aleksandrowie Kujawskim
  • warmińsko-mazurskiego (9 313 zaoszczędzonych kg CO2) – Gimnazjum nr 9 w Elblągu

Każda ze szkół otrzyma wyposażenie pracowni komputerowej o wartości 20 000 złotych netto.

Nagrody otrzymają również najbardziej zaangażowani PowerSaverzy. Trzy osoby, które zaprosiły do akcji najwięcej znajomych, nagrodzone zostaną ekologicznymi telefonami z baterią słoneczną.

Nadal możliwe będzie korzystanie z widgeta PowerSaver i śledzenie indywidualnych wyników oszczędzania. Dostępna będzie także strona http://powersaver.vattenfall.pl na której skorzystać będzie można z funkcjonalności licznika komputerowego oraz zobaczyć informacje na temat zwycięzców.