eurobank udostępnia kolejne narzędzie edukacji finansowej konsumentów – sekcję poradnikową „Doradzamy”

przez | 24/06/2010

eurobank rozwija program edukacji finansowej konsumentów i udostępnia wszystkim internautom sekcję poradnikową „Doradzamy” (http://www.eurobank.pl/doradzamy). Każdy zainteresowany, czytając porady przygotowane przez ekspertów eurobanku, może zdobyć podstawową wiedzę z zakresu bankowości i skorzystać z praktycznych wskazówek na temat zarządzania domowym budżetem, a także – uzupełnić posiadane już wiadomości z tej dziedziny. Celem serwisu jest ułatwienie Klientom podejmowania świadomych decyzji finansowych poprzez dostarczanie niezbędnych, obiektywnych informacji na temat specyfiki produktów bankowych. Prowadzenie serwisu eurobank.pl/doradzamy to kolejne działanie w ramach programu „Domowy budżet z eurobankiem”, którego celem jest edukacja w zakresie bankowości.

eurobank, działający w sektorze consumer finance, szczególną uwagę poświęca edukacji finansowej konsumentów. W ramach rozpoczętego w 2007 roku programu „Domowy budżet z eurobankiem”, eksperci banku przekazują Polakom swoją wiedzę i doświadczenie z obszaru bankowości. Program ten został powołany, by wspierać polskich konsumentów w rozsądnym i świadomym korzystaniu z usług bankowych, a także codziennym gospodarowaniu domowymi wydatkami. Długofalowe działania obejmują m.in. obecność ekspertów banku w wysokonakładowej prasie kolorowej i w specjalnie utworzonej na portalu money.pl sekcji „Twoje finanse”, a teraz także – na stronie internetowej eurobanku.

– Uruchomiona dziś sekcja edukacyjna to kolejne – udostępnione przez eurobank – narzędzie ułatwiające podejmowanie odpowiedzialnych decyzji dotyczących domowego budżetu. Zależy nam na tym, by trafić do jak najszerszej grupy odbiorców, dlatego uruchamiamy kolejny kanał komunikacji. Wśród odbiorców „doradzamy” najliczniejsi będą zapewne nasi klienci, w związku z tym, że sekcja funkcjonuje w ramach naszej strony internetowej – zapraszamy jednak do korzystania z porad wszystkich chętnych – mówi Alina Stahl, Dyrektor Departamentu PR i Komunikacji eurobanku.

Co ważne, porady i wskazówki piszą autentyczni praktycy – pracownicy eurobanku, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie w tworzeniu produktów bankowych. Dzięki temu doskonale rozumieją czytelników i znają najczęściej pojawiające się z ich strony pytania.

– Udział w programie edukacyjnym eurobanku daje nam możliwość podzielenia się wiedzą i doświadczeniem oraz jeszcze lepszego zrozumienia oczekiwań i potrzeb odbiorców, dla których tworzymy produkty. Pisanie porad co prawda nie należy do naszych typowych zadań, ale możliwość przekazywania użytecznej wiedzy, pozwalającej na podejmowanie świadomych decyzji finansowych, sprawia nam wiele satysfakcji – mówi Bartłomiej Gryglewicz, Dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów Bankowych, w którym pracuje większość ekspertów eurobanku.

Internauta na serwisie „Doradzamy” zapozna się z artykułami eksperckimi na tematy finansowe; może tam również zadać pytanie ekspertowi i przeczytać udzielone innym odpowiedzi, a także rozwiązać zabawne i zarazem edukacyjne quizy. Sekcja powstała głównie z myślą o osobach, które dopiero stawiają pierwsze kroki w dziedzinie finansów i potrzebują podstawowych porad. Ciekawe materiały znajdzie w niej jednak również czytelnik, który chciałby uzupełnić i rozwinąć dotychczasową wiedzę finansową. „Doradzamy” jest adresowane do wszystkich konsumentów, którzy korzystają lub planują korzystać z usług bankowych – kredytobiorców, jak i osób szukających sposobu bezpiecznego i zyskownego ulokowania lub zainwestowania oszczędności.

Eksperci eurobanku przedstawiają tu cechy charakterystyczne różnych produktów bankowych, zwracają uwagę, jakie parametry należy rozważyć przy wyborze kredytu czy lokaty, przestrzegają przed konsekwencjami błędnych decyzji finansowych i przedstawiają możliwe sposoby rozwiązania problemów.

Przekazywanie wiedzy na temat zagadnień dotyczących bankowości detalicznej jest traktowane przez bank priorytetowo, choć nie zamyka katalogu obszarów CSR, w jakie jest on zaangażowany. Od początku działalności eurobankowi przyświecało hasło „Co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić?”. Kierując się tym pytaniem, bank odpowiedzialnie podchodzi do świadczenia usług finansowych, relacji z Klientami i relacji wewnątrz banku.

1. Edukacja finansowa konsumentów. „Domowy budżet z eurobankiem” obejmuje przede wszystkim działalność ekspercką skierowaną do internautów i do czytelników wysokonakładowych pism poradnikowych oraz, na przełomie 2009 i 2010 roku, popularnych tytułów prasy regionalnej i lokalnej. Eksperci eurobanku prowadzą – w ramach „Domowego budżetu z eurobankiem” – konsultacje dla dziennikarzy i odpowiadają na pytania czytelników, a także piszą własne teksty poradnikowe. Wiosną tego roku został także uruchomiony miniserwis edukacyjny „Twoje Finanse” prowadzony wspólnie z redakcją money.pl. Cyklicznie organizowane są warsztaty finansowe dla dziennikarzy prasy kolorowej – poświęcone świadomemu planowaniu kredytów oraz radzeniu sobie w sytuacji problemów ze spłatą rat i zmianom na rynku kredytowym. Podczas warsztatów dziennikarze mają okazję zdobyć obiektywną wiedzę, na bazie której mogą następnie edukować swoich czytelników. eurobank jest także twórcą autorskiej rubryki poradnikowej „Domowy budżet z eurobankiem”, publikowanej cyklicznie w TeleTygodniu, najpoczytniejszym magazynie w Polsce (8 mln).

2. Obok edukacji finansowej konsumentów, podstawowym obszarem zaangażowania CSR eurobanku jest wspieranie rozwoju przedsiębiorczości i innowacji biznesowych w Polsce, zapoczątkowane przez twórcę banku – Mariusza Łukasiewicza, i mocno zakorzenione w filozofii firmy. Na platformę CSR składa się kilka równoległych programów: mecenat nad Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości, przeznaczone dla pracowników stypendium im. Mariusza Łukasiewicza, oraz autorskie programy eurobanku wspierające rozwój innowacji i przedsiębiorczości w Polsce (takie jak realizowana razem z Fundacją Projekt: Polska kampania NapiszmydoEuropy.pl, wspierająca polską kandydaturę w walce o siedzibę Europejskiego Instytutu Technologii i Innowacji we Wrocławiu, czy zrealizowany w 2009 roku konkurs „Wygraj eurobank”, promujący przedsiębiorczość wśród młodych ludzi, w którym nagrodą główną za napisanie najlepszego biznesplanu była placówka franczyzowa eurobanku).

źródło/autor: eurobank