Range Rover 2011. Najbardziej prestiżowy samochód terenowy świata

przez | 22/06/2010

Nowy, wiodący w tej klasie silnik Diesla V8, nowa 8-stopniowa skrzynia biegów, dwa znaczne udoskonalenia systemu Terrain Response® oraz subtelne zmiany stylistyki wnętrza – wszystko to sprawia, że Range Rover 2011 zachowuje swoją koronę króla segmentu luksusowych SUV-ów. Model 2011 to także opcjonalny 5-litrowy, 510-konny silnik benzynowy LR-V8, który pozwala Range Roverowi Supercharged przyspieszać do 100 km/h w jedyne 6,2 sekundy.

Nowy 4,4-litrowy silnik LR-TDV8 z dwoma sekwencyjnymi turbosprężarkami zastępuje wyjątkową jednostkę LR-TDV8 o pojemności 3,6 litra i jest dostępny tylko w Range Roverze. Ten niezwykły silnik V8 gwarantuje doskonałe osiągi, a jednocześnie jest także bardziej przyjazny dla środowiska – zapewnia jeszcze niższe zużycie paliwa i niższy poziom emisji dwutlenku węgla niż jego poprzednik, spełniając nawet surowe wymogi dotyczące emisji EU5. Prawdziwym hitem jest zużycie paliwa nowego 4,4-litrowego silnika LR-TDV8 w cyklu mieszanym – tylko 9,4 l / 100 km, co sprawia, że jest to pierwszy Range Rover w historii, który spala poniżej 10 l / 100 km.

„Osiągi naszego nowego LR-TDV8 mogą być określone tylko jako wzbudzające podziw. Jesteśmy pewni, że połączenie niższych emisji CO2, zgodności z EU5 oraz znacznego wzrostu mocy przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa jest wiodące w skali światowej” – powiedział Paul Walker, Główny Inżynier Programowy Land Rover.

Przy 313 KM i 700 Nm momentu obrotowego napęd nowego Range Rovera łączy moc z czystym sumieniem, zmniejszając emisję dwutlenku węgla aż o 14 procent. Nowy silnik wysokoprężny jest w tej kwestii wspomagany dzięki sterowanej elektronicznie 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów ZF 8HP70, zaprojektowanej przez inżynierów Land Rovera w celu połączenia idealnie gładkich zmian z wyjątkowo szybkim czasem reakcji oraz znakomitą oszczędnością paliwa.

“Nowa 8-biegowa skrzynia biegów to jedna z najbardziej zaawansowanych, dostępnych skrzyń biegów. Stworzona przez inżynierów Land Rovera, idealnie pasuje do charakterystyki nowego Diesla V8, gwarantując maksymalną wydajność, niezwykłe czasy reakcji oraz najdoskonalsze doświadczenie jazdy” – powiedział Ron Lee, Główny Inżynier ds. Napędu Land Rover.

Wyjątkowy 5-litrowy silnik benzynowy LR-V8 z doładowaniem mechanicznym, będący zupełną nowością w roku modelowym 2010 i stworzony specjalnie dla Land Rovera, pozostaje niezmieniony w gamie modeli Land Rovera w 2011 roku. Bez wątpienia, silnik ten podniósł poprzeczkę w dziedzinie tworzenia silników benzynowych do zupełnie nowego poziomu i ustanowił nowe standardy dotyczące oszczędności, wyrafinowania oraz osiągów, gdy pojawił się po raz pierwszy w 2010 roku. Ten lekki silnik jest super-wydajny i spełnia surowe wymogi normy EU5. Zapewniając 510 KM oraz 625 Nm ten doskonały silnik 8-cylindrowy jest o 29 procent potężniejszy niż jego poprzednik i wytwarza 12 procent więcej momentu obrotowego. Taka ogromna moc pozwala Range Roverowi Supercharged przyspieszać do 100 km/h w jedyne 6,2 sekundy. To zdecydowana poprawa, ale jeszcze bardziej znaczący jest fakt, że poziom emisji CO2 to jedyne 348g/km, czyli w porównaniu z poprzednikiem o 7,4 procent mniej!

W Range Roverze 2011 wprowadzone zostają dodatkowe ulepszenia systemu Terrain Response® – system wspomagający ruszanie pod górę (Hill Start Assist) oraz układ kontroli prędkości podczas zjeżdżania z wzniesienia (Gradient Acceleration Control).

Wewnątrz przedziału pasażerskiego znajdują się opcjonalne podświetlone progi przednich drzwi, nowe elementy sterowania skrzynią biegów w modelach z silnikiem Diesla oraz udoskonalony system audio od Harman Kardon. Szczegółowe udoskonalenia wnętrza obejmują nowe maskownice oraz boczne wloty powietrza w modelach z silnikiem Diesla.

Skórzane wykończenie podsufitki oraz elementów drzwi w Range Roverze połączone z bogatą skórzaną tapicerką siedzeń, którą podkreśla stylowe oświetlenie, otulają kierowcę i pasażera luksusem. Nowy pakiet wykończenia daje klientom możliwość nadania własnemu Range Roverowi bardziej indywidualnego charakteru, szczególnie, że do gamy dodano kolejne kolory (Fuji White i Baltic Blue) oraz nowe koła. Ponadto, 12-calowy wyświetlacz TFT zapewnia większą wszechstronność niż klasyczne wskaźniki, podczas gdy 8-calowy ekran Dual View umożliwia oglądanie różnych materiałów przez kierowcę oraz pasażera. Oznacza to, na przykład, że kierowca może oglądać wskazania nawigacji, podczas gdy pasażer na tym samum ekranie będzie oglądać film.

Więcej informacji na www.landrover.pl

źródło/autor: 38PR