Burger King stawia na polskiego dostawcę – zakłady z Grupy RUN

przez | 22/06/2010

Zakład RUN Chłodnia we Włocławku Sp. z o.o. od początku czerwca br. stał się wyłącznym dostawcą podstawowego surowca tj. whopperów i burgerów do restauracji Burger King, należących do AmRest Holdings SE – największej niezależnej firmy prowadzącej sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej.

Grupa RUN a AmRest

Grupa RUN została założona w 1991 roku przez czterech warmińskich rolników. Od roku 1993 ta niewielka firma, z kapitałem założycielskim w wysokości 5000 zł zaczęła zaopatrywać pierwsze restauracje KFC w Warszawie (tzw. Grubą Kaśkę) w słodką kukurydzę w kolbach. Od tego czasu RUN rozwinęła się w Grupę 6 polskich firm, plus jedna na Ukrainie, z rocznym obrotem na poziomie 100mln złotych. Obecnie RUN eksportuje swoje produkty na kraje Unii Europejskiej, Europy Wschodniej, na Bliski Wschód, do Ameryki Północnej i Południowej, Północnej Afryki, Australii oraz do Chin i Japonii. Tradycyjnie jednym ze strategicznych odbiorców Grupy pozostaje AmRest SA.

Burgery -100 procent wysokiej jakości wołowiny

AmRest z zakładem RUN Chłodnia we Włocławku pracował przez ponad rok nad dopracowaniem jakości odpowiadającej bardzo wysokim standardom. W efekcie RUN stał się wyłącznym dostawcą do sieci Burger King. W chwili obecnej jest to kilkadziesiąt ton miesięcznie. Przypomnijmy, że burgery serwowane w sieci Burger King to 100 procent wysokiej jakości mięsa wołowego!

– Kultura korporacyjna AmRest SA oraz SCM sp. z o.o. -wyodrębnionej spółki odpowiedzialnej za zaopatrzenie w AmRest, doskonale odpowiada filozofii i orientacji przyjętej przez Zarząd i menedżerów Grupy RUN – mówi Aleksander Bocheński, dyrektor generalny Grupy RUN. – Zaczynając od jednego indeksu w restauracjach KFC, jakim była kukurydza w kolbach, poprzez rozwój współpracy doszliśmy obecnie do kilkunastu indeksów takich jak: topingi, pieczywo czosnkowe, lasagne, jarzyny i owoce mrożne (Pizza Hut) oraz najnowszy produkt – hamburgery.

Dalszy rozwój współpracy

AmRest oraz RUN zakładają dynamiczny rozwój projektu na polskim rynku. RUN przy współpracy z SCM oraz centralą Burger King na Europę planuje wprowadzenie burgerów RUN do sieci franczyzobiorców marki Burger King w Europie Centralnej i Wschodniej. Docelowo RUN planuje realizować obrót na tym asortymencie w wysokości 15-20 mln złotych.

Strategia rozwoju Grupy AmRest i SCM wprowadzi nowe standardy w relacji polski hodowca – polski przetwórca – polski konsument i umożliwi polskim rolnikom rozwój bazy hodowlanej.

źródło/autor: BRE Bank