Comarch stawia na matematyków

przez | 17/06/2010

Zwycięzcy zorganizowanego przez Wojskową Akademię Techniczną Konkursu Matematycznego im. gen. dyw. prof. dr. hab. inż. Sylwestra Kaliskiego otrzymali cenne trofea ufundowane przez głównego sponsora – globalnego dostawcę rozwiązań teleinformatycznych – krakowski Comarch. Konkurs popularyzuje oraz rozwija zainteresowania matematyczne uczniów oraz zachęca młodzież do podjęcia studiów na uczelniach technicznych.

– Dzisiejszy Finał I Konkursu Matematycznego to jeden z efektów zobowiązań, jakie zaciągnęliśmy wobec szkół noszących imię gen. dyw. prof. dr hab. inż. Sylwestra Kaliskiego. Uczniom umożliwia on sprawdzenie poziomu swojej wiedzy, nam pozwala na przyciągnięcie do Akademii najzdolniejszych jednostek – powiedział podczas uroczystości wręczenia nagród 7 czerwca br. rektor-komendant WAT gen. bryg. prof. dr hab. inż. Zygmunt Mierczyk. Rektor zapewnił również o kontynuowaniu konkursu w przyszłym roku oraz rozszerzeniu jego formuły.

Jednym z głównych sponsorów tego konkursu była firma Comarch, która od lat współpracuje z Wojskową Akademią Techniczną, gdzie wdrożony został kompleksowy system zarządzania uczelnią w oparciu o system Comarch Egeria. – Cieszymy się, że możemy pomóc uzdolnionej młodzieży w dążeniu do rozwoju naukowego i zawodowego – powiedział Paweł Prokop, wiceprezes Comarch SA. To właśnie dzięki nim możemy konkurować na rynkach globalnych, skąd pochodzi już ponad 50 proc. przychodów Comarch SA.

Pierwsze i drugie miejsce zajęli uczniowie Zespołu Szkół Mechanicznych, Elektrycznych i Elektronicznych z Torunia: Piotr Sędrowski i Robert Przystalski. Trzecie miejsce zajął Wojciech Sowa z Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Katowicach.

– Choć matematyką interesuję się od dziecka i wielokrotnie brałem udział w różnego rodzaju konkursach nie sądziłem, że dziś zwyciężę. Zadania konkursowe nie były bowiem łatwe, ale udało się – mówił wyraźnie zadowolony zdobywca I miejsca Piotr Sędrowski.

Finaliści konkursu – w sumie 18 osób – przez dwie godziny rozwiązywali dwanaście zadań (dziesięć zadań zamkniętych – test wielokrotnego wyboru oraz dwa zadania z treścią z analizy matematycznej oraz geometrii). Nad przygotowaniem i prawidłowym przebiegiem konkursu czuwała Komisja Konkursowa złożona z naukowców Instytutu Matematyki i Kryptologii Wydziału Cybernetyki WAT.

– Bardzo się cieszę, że taki konkurs powstał. Zmusza on uczniów do większego wysiłku, dzięki czemu zwiększa się poziom ich wiedzy matematycznej. Zbliża on także młodzież do uczelni wyższej, w której być może będzie ona chciała studiować – powiedziała Renata Sikora-Wójcik, nauczycielka matematyki z Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Katowicach.

źródło/autor: Comarch