9 Senses kupuje spółkę MobiServe

przez | 17/06/2010

Grupa Medialna 9 Senses Group zrealizowała kolejną inwestycję w spółkę mobilnego marketingu sieciowego MobiServe.

Kupując 25 proc. pakiet udziałów w firmie MobiServe, 9 Senses poszerzy portfel swoich usług o realizację kampanii dla klientów wykorzystujących nowe medium reklamowe jakim jest telefon komórkowy Decyzja podyktowana jest analizą wzrostu popularności telefonii komórkowej i innych urządzeń mobilnych w latach 2010-2015. Polska stoi u progu rewolucji na rynku i bardzo dużej zmiany w sposobie konsumpcji mediów i dostępu do informacji.

Jednocześnie będzie blisko współpracować z największymi wydawcami serwisów imobilnych, jako dom mediowy koncentrujący się na zakupie powierzchni reklamowych w mediach, kampanii w wyszukiwarkach mobilnych, telewizjach mobilnych, kampanii push sms & mms . MobiServe intensywnie rozwija także działalność na polu advergamingu czyli reklamy w grach mobilnych

‘’ Akwizycja udziałów w MobiServe to potwierdzenie zapowiedzianych inwestycji Grupy medialnej w podmioty działające na rynku mediów interaktywnych. Całość inwestycji pochodzi ze środków własnych. ‘’ – podkreśla Łukasz Wylęga, prezes 9 Senses Media Group.

Rynek marketingu mobilnego w Polsce

Liczba osób korzystających z oferty serwisów dedykowanych na urządzenia mobilne rośnie w bardzo szybkim tempie. Największe tego typu serwisy szacowane są na przynajmniej 2 mln (serwisy operatorów komórkowych) odwiedzających w skali miesiąca i jednocześnie nie oferują w ramach swoich usług sprzedaży reklam. O skali możliwych do osiągnięcia korzyści świadczy liczba aktywnych kart SIM w Polsce w 2009 roku, która – według danych GUS – wynosi 44,56 mln sztuk.

Ważnym czynnikiem wpływającym na rozwój tego segmentu reklamy są znakomite i ciagle rosnące wyniki sprzedaży aparatów typu smartphone. Sukces iphona czy aparatów HTC powoduje wymierne korzyści w statystykach serwisów mobilnych. Użytkownicy zaangażowani w serwisy społecznościowe nie chcą się rozstawać ze swoimi znajomymi i coraz częściej przenoszą swoją aktywność na ekran telefonu komórkowego.

Informacje płynące z rynków, gdzie usługi mobilne są bardziej rozwinięte np. Japonia i Korea, świadczą o ogromnym potencjale jaki cały czas jest niewykorzystany na rynku Polskim (mowa chociażby o ciągle rzadko spotykanym w Polsce tzw. m-shopingu)

źródło/autor: 9 Senses