Telewizory LCD – liczy się marka, nie cena

przez | 15/06/2010

Telewizory LCD najczęściej wybieramy wg przekątnej ekranu oraz producenta – wynika z badań przeprowadzonych przez internetową porównywarkę cen Okazje.info. Najpopularniejsze wielkości to 30-39” oraz 40-49”, a wśród producentów aż 45 % użytkowników wybiera firmę Sony. Dalej pojawiają się: Samsung (24%) oraz LG (11%).

W porównaniu z ubiegłym rokiem, zwracamy większą uwagę na popularne modele. Zainteresowanie rankingami najczęściej wybieranych telewizorów wzrosło o 7 punktów procentowych. Za to nieco rzadziej internauci decydują się na szczegółowe określanie parametrów. Wpłynęło na to upowszechnienie na rynku nowoczesnych technologii,w tym formatu Full HD. Mimo tego, podobnie jak rok temu, dobre parametry okazały się ważniejsze niż cena.

– Promocyjne oferty marketów oglądało 11 % użytkowników zainteresowanych telewizorami LCD, a zaledwie 5 % skorzystało z sortowania ofert według ceny – mówi Justyna Staszewska z Okazje.info. Nieco inaczej jest w przypadku podbijających rynek telewizorów LED, dla których promocje sprawdzało 40 % internautów odwiedzających tę kategorię. – Jednak ceny modeli LED są znacznie wyższe niż tradycyjnych LCD – przyznaje Justyna Staszewska.

To już druga edycja raportu Okazje.info o rynku telewizorów LCD. Badanie przeprowadzono w oparciu o analizę zachowań użytkowników porównywarki w okresie: maj 2010.

źródło/autor: okazje.info