Ujednolicenie systemu identyfikacji wizualnej w MIX Electronics

przez | 14/06/2010

Zwiększenie czytelności brandingu i unowocześnienie wizerunku marki w kontekście rozwoju sieci to główne cele procesu ujednolicenia systemu identyfikacji wizualnej realizowanego aktualnie w MIX Electronics. Jeden z największych ogólnopolskich dystrybutorów elektroniki użytkowej zamierza wprowadzić wspomniane zmiany do końca sierpnia 2010 r. w 230 salonach Sprzedających Zadowolenie pod marką MIX Electronics.

Główną różnicą w stosunku do wcześniejszej wersji logotypu jest rezygnacja ze skrótów „RTV” i „AGD”, towarzyszących dotąd nazwie firmy w polu logotypu. To dookreślenie stanowiło bowiem swoiste ograniczenie typologiczne. Teraz marka MIX Electronics pozbywa się tej ukrytej bariery, stając się brandem parasolowym dla całej kategorii nowoczesnej elektroniki. Na taki zabieg pozwala m.in. ugruntowana pozycja marki w świadomości Klientów, potwierdzona wysokim pozycjonowaniem firmy w zestawieniach biznesowych takich jak „Lista 500” dziennika Rzeczpospolita (250), czy klasyfikacji 500 największych polskich firm tygodnika POLITYKA (190).

Drugą ważną modyfikacją jest wyodrębnienie i podkreślenie graficzne pierwszego członu nazwy „MIX”, która w obecnej formie identyfikacji ma pozycję dominującą. Operowanie skrótem graficznym i słownym ma na celu ułatwienie zapamiętywania znaku przez odbiorcę. Jednocześnie pełna nazwa firmy i marki pojawia się, w integralnym z logotypem, adresie internetowym głównej strony WWW. W ten sposób logotyp zyskuje na komunikatywności oraz informuje o innowacyjnym, interaktywnym kanale komunikacji marketingowej firmy, jakim jest Internet.

Logotyp w warstwie graficznej zachował granatową kolorystykę. W ten sposób, obok komunikatu pewności i stabilności, znak firmowy sygnalizuje dodatkowo dostępność i otwarcie na nowych klientów oraz wciąż rosnącą dbałość o indywidualną obsługę w salonach. Ta tendencja to zapowiedź strategicznego kursu na nowoczesne, stylowo oświetlone i maksymalnie przyjazne klientowi salony firmowe. W nowych salonach działać będą dedykowane lokalnie Punkty Obsługi Klienta, gdzie Kupujący, obok zwykłych spraw związanych z bieżącą ofertą, będą mogli przejrzeć i zamówić asortyment, którego nie ma fizycznie w salonie.

„Obecny refreshing jest działaniem holistycznym – zmianie ulegają bowiem nie tylko zewnętrze symbole firmy, lecz również zyskują one ważne funkcje w nowo urządzonych salonach firmowych. Mamy nadzieję, że zostaną one pozytywnie odczytane przez Klientów, a dla naszego działu sprzedaży staną się skutecznym narzędziem we wdrażaniu przyjaznej Klientowi strategii rozwoju sieci.” – stwierdził Krzysztof Sumara Dyrektor Handlowy i Członek Zarządu MIX Electronics, odpowiedzialny za komunikację marketingową.