Jak telefony komórkowe mogą zmienić nasze zakupy?

przez | 14/06/2010

Zapraszamy do zapoznania się z planami przedsiębiorstw i już realizowanymi projektami w zakresie mobile commerce. 15 czerwca 2010 inaugurujemy pierwszy, globalny GS1 MobileCom Day – wydarzenie, w którym równocześnie weźmie udział 40 krajów z całego świata. Swoją wiedzą podzielą się prelegenci z firm: Kraft, L’Oreal, Ogilvy, Deloitte oraz IBM, którzy w ramach grupy GS1 Mobile Commerce pracują nad tworzeniem globalnych standardów. W ramach MobileCom Day odbędą się otwarte internetowe seminaria (webinars), które pozwolą na bliższe zapoznanie się z nowymi trendami konsumenckimi.

Mobile Commerce to nowe narzędzie w rękach konsumentów, umożliwiające im dostęp do szeregu informacji o produktach w każdym miejscu i w każdym czasie. Dzięki temu konsumenci mogą odnaleźć produkty, które w najwyższym stopniu spełniają ich oczekiwania.

Ponad 4 miliardy ludzi na świecie – połowa mieszkańców naszej planety – posiada telefony komórkowe. Obecnie coraz więcej użytkowników korzysta z podłączonych do Internetu smartphone’ów, bardzo często przypominających małe komputery. Urządzenia te oferują wyjątkowe możliwości i mogą m.in.:

  • wspomagać tworzenie i przechowywanie list zakupów
  • skanować kody kreskowe i dostarczać danych do porównywania właściwości produktów
  • umożliwiać dostęp do powiązanych z produktami kuponów rabatowych i promocji

Głównym założeniem GS1 Mobile Commerce jest zapewnienie konsumentom dostępu do wiarygodnych danych o produktach pozyskiwanych za pomocą telefonów komórkowych. Od prawie trzech lat działająca w ramach organizacji GS1 grupa robocza GS1 MobileCom złożona z przedstawicieli firm, dużych sieci handlowych, operatorów telefonii komórkowej i developerów aplikacji mobilnych pracuje nad tworzeniem globalnych standardów umożliwiających uruchomienie nowych zastosowań kodów kreskowych. Funkcjonująca na rynku coraz większa liczba aplikacji mobilnych umożliwia bezproblemowe odczytywanie i przetwarzanie informacji z kodów. Jednym z najważniejszych wyzwań dla mobile commerce jest wypracowanie standardów, które umożliwią powiązanie tych informacji z wiarygodną bazą danych o produktach.

15 czerwca 2010 roku GS1 (organizacja tworząca globalne standardy identyfikacji produktów), chcąc podkreślić znaczenie technologii mobilnych w handlu i logistyce, inauguruje pierwszy, globalny GS1 MobileCom Day.

Podczas MobileCom Day będą prezentowane nowe możliwości, jakie oferują telefony komórkowe. GSM to nie tylko rozmowy, wysyłanie SMSów czy MMSów, ale także planowanie i dokonywanie zakupów, porównywanie cen, dzielenie się opiniami o produkcie oraz dostęp do wielu dodatkowych informacji o produkcie (alergeny, wartości odżywcze i wiele innych). Użytkownik telefonu wyposażonego w aparat fotograficzny z funkcją autofocus, odpowiednie oprogramowanie i dostęp do mobilnego Internetu, może uzyskać dane skanując te same kody kreskowe, które dzisiaj są odczytywane w sklepowych kasach.

Zapraszamy do udziału w webinariach, przez zalogowanie się na stronie: www.gs1.org/mobilecomday2010.

źródło/autor: Instytut Logistyki i Magazynowania