IntraOut jako zunifikowana komunikacja w sektorze FMCG

przez | 14/06/2010

10 czerwca odbyła się konferencja poświęcona rozwiązaniom nowoczesnej komunikacji w FMCG. Zdaniem prelegentów zunifikowana komunikacja może pomóc graczom z tego sektora w budowaniu przewagi konkurencyjnej.

10 czerwca br. w warszawskim hotelu Kyriad Prestige odbyła się konferencja „Unified Communications – zunifikowana komunikacja w nowoczesnej firmie” skierowana do firm z sektora FMCG. Prelegenci prezentowali metody wspierania procesów biznesowych w tym sektorze dzięki łączeniu narzędzi i kanałów komunikacji w spójne środowiska.

Teoretycznie sektor szybko zbywalnych dóbr cechują wysoko rozwinięte procesy sprzedaży logistyki i analizy informacji. Firmy, które mają najsilniejsze marki i największy udział rynkowy, rzeczywiście dysponują najbardziej zaawansowanymi narzędziami wspierającymi sprzedaż – począwszy od aplikacji analitycznych, przez systemy wspomagające pracę mobilną, kończąc na narzędziach pozwalających wydajnie kontrolować procesy logistyczne i merchandising. Firmy mniejsze mają utrudniony dostęp do najbardziej zaawansowanych rozwiązań i nierzadko ten czynnik jest główną przeszkodą w ich rozwoju.

Zunifikowana komunikacja polega na udostępnieniu przedsiębiorstwom jednego, uniwersalnego rozwiązania, które może zapewnić środowisko do elastycznej, szybkiej, wygodnej i bezpiecznej komunikacji. Z reguły – tak jest w przypadku IntraOut, platformy zintegrowanej komunikacji prezentowanej na konferencji – takie uniwersalne rozwiązanie bazuje na przeglądarce internetowej. Dzięki temu użytkownik może z niego korzystać z dowolnego miejsca z dostępem do sieci, a więc nie tylko z komputera ale np. iPhona czy biznesowego telefonu komórkowego. W platformie udostępniane są zapisane dokumenty, skrzynka e-mail, komunikator, bazy kontaktów, kalendarze. Takie narzędzie wyposażone jest również w wirtualną centralę telefoniczną oraz internetowy telefon VoIP. Wszystko dostępne jest w ramach jednego portalu, oczywiście po uprzednim zalogowaniu się.

W czym sektor FMCG może upatrywać korzyści stosując zunifikowaną komunikację? Jak mówi Sylwia Piskorska z Edge Solutions, producenta platformy IntraOut, praktycznie wszystkie benefity da się przeliczyć na pieniądze. „Według badań Sage Research, w 200 osobowej firmie zunifikowana komunikacja pozwala zaoszczędzić dziennie 30 – 40 minut czasu pracy każdego pracownika. Inne źródła oszczędności wynikają z obniżenia kosztów połączeń telefonicznych nawet o kilkadziesiąt procent oraz znaczącego usprawnienia obiegu informacji, a to oznacza możliwość szybszej reakcji, lepsze procesy biznesowe, wyższą sprzedaż” – przekonuje Sylwia Piskorska prelegent konferencji. Lepsza komunikacja ma więc bezpośrednie przełożenie na wzrost efektywności i wydajności pracy oraz oszczędności operacyjne.

Zunifikowana komunikacja ma większe pozytywne przełożenie w przypadku firm o rozproszonej strukturze, bazujących na wielu pracownikach mobilnych, prowadzących sprzedaż w różnych kanałach dystrybucji i wykorzystujących złożone systemy obiegu informacji. Wiele firm z sektora FMCG spełnia te kryteria.

źródło/autor: Optimum PR