Wasabi dla zuchwałych

przez | 12/06/2010

Lorenz Snack – World, wprowadza na rynek nowy produkt – orzeszki ziemne w chrupiącej skorupce o smaku japońskiego chrzanu Wasabi. To kolejna po Nic Nac’s marka z portfolio Lorenz Snack – World na wartym ponad 150 mln PLN rynku orzeszków.

„Badania pokazują, że nasi konsumenci poszukują nowych smaków, coraz częściej kierując się w stronę kuchni orientalnej a w szczególności japońskiej. Olbrzymi sukces sushi na polskim rynku jest tego najlepszym dowodem. Każdy miłośnik tej potrawy wie, że nie ma dobrego sushi bez wasabi. Pokazujemy, że wasabi to także świetna przekąska w połączeniu z orzeszkiem ziemnym” – mówi Ziemowit Walczak, Marketing Manager odpowiedzialny za kategorię orzechów

Orzeszki Wasabi wyróżnia charakterystyczny pikantny smak japońskiego chrzanu oraz jego intensywny, zielony kolor. Nowy produkt to propozycja przygotowana z myślą o osobach otwartych, zainteresowanych nowościami i poznawaniem świata. Wg badań firmy Intuition, zajmującej się śledzeniem trendów konsumenckich, to właśnie poszukiwanie nowych, egzotycznych smaków stanie się jednym z głównych trendów na rynku FMCG, premiującym firmy stawiające na innowacyjność swojej oferty.

„Orzeszki Wasabi zdobyły grono wiernych konsumentów w Niemczech i Austrii. Jesteśmy pewni, że w Polsce będzie podobnie. Sprzyja nam rosnącą popularność kuchni japońskiej w naszym kraju, oraz spodziewany, dalszy wzrost całej kategorii orzeszków” – stwierdza Ziemowit Walczak.

Wasabi są pakowane w torebki po 100 g. Ich sugerowana cena detaliczna to 5,26 PLN. Marka otrzyma wsparcie marketingowe poprzez materiały POS w kanale nowoczesnym i wybranych punktach handlu tradycyjnego.

Rynek przekąsek na bazie orzeszków ziemnych w Polsce rozwija sie bardzo dynamicznie, stanowiąc ponad 62% całego rynku orzechów. Całkowita wartość tego segmentu w roku 2009 wyniosła 150 mln PLN, czyli o 20 mln PLN więcej niż w roku 2008. Szczególną podkategorią są orzeszki ziemne w panierce. Tutaj od dwóch lat prym wiodą orzeszki Nic Nac’s z portfolio Lorenz Snack – World, których wartościowa sprzedaż w samym 2009 roku wyniosła ponad 18 mln PLN co oznacza wzrost o ponad 100% w porównaniu do roku 2008.

Wprowadzenie Wasabi na polski rynek wynika ze strategii dywersyfikacji Lorenz, której celem jest stałe poszerzanie swojego portfolio produktów tak, aby zaspokajać zróżnicowane gusta szerokiej grupy konsumentów. W portfelu produktów Lorenz Snack World znajdują się chipsy, chrupki, paluszki, krakersy i inne przekąski w 350 kategoriach i wariantach smakowych. W grudniu 2009 pozycja firmy na polskim rynku została doceniona przez niemiecki koncern Unilever, który powierzył Lorenz Snack – World dystrybucję i promocję marki BIFI na polskim rynku.

źródło/autor: Q&A Consulting