Platformy usług kurierskich – idealne rozwiązanie dla firm z sektora MŚP

przez | 10/06/2010

Platformy oferujące profesjonalne usługi kurierskie są dobrym rozwiązaniem dla firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, które nie chcą podpisywać umów z firmami kurierskimi. Jest to spowodowane koniecznością deklaracji liczby nadawanych przesyłek w kontrakcie. Bardzo często małe firmy zainteresowane są nadaniem pojedynczej paczki, jednakże cena za zlecenie bezpośrednio u firm kurierskich jest bardzo wysoka. W tej sytuacji, z pomocą przychodzą platformy usług kurierskich, gdzie nadanie tylko jednej przesyłki jest bardzo korzystne cenowo.

Czym jest platforma usług kurierskich?

Platforma usług kurierskich to nowoczesne narzędzie, umożliwiające nadanie przesyłki w atrakcyjnej cenie. Aby oferować usługi kurierskie, platformy nawiązują współpracę z firmami kurierskimi obecnymi na rynku. Umowa obejmuje „podzlecanie” dostarczenia paczek i zawierana jest z wiodącymi i sprawdzonymi przewoźnikami, co gwarantuje, że przesyłka dociera do adresata na czas. Przykładowo, Serwis-paczkowy.pl oferuje usługi kurierskie aż 3 przewoźników. Są to Kolporter, Opek oraz UPS. Dwa współpracujące z serwisem podmioty znalazły się na wysokich pozycjach w rankingu Money.pl na najlepsze firmy kurierskie w Polsce . Współpraca z większą liczbą firm kurierskich to ogromna korzyść dla Klientów platformy. Klient ma bowiem możliwość dokonania wyboru dostawcy przesyłki zgodnie z indywidualnymi kryteriami selekcji.

Korzystne rozwiązanie dla sektora MŚP

Platformy usług kurierskich skierowane są m.in. do podmiotów gospodarczych, które nie posiadają podpisanych umów z firmami kurierskimi. Taka sytuacja dotyczy przede wszystkim firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Ogromną korzyścią dla organizacji korzystających z platformy usług kurierskich jest atrakcyjna cena za nadanie pojedynczej paczki. W przypadku Serwis-paczkowy.pl, stanowi ona mniej niż połowę kwoty, którą trzeba by było zapłacić bezpośrednio u przewoźników. „Małe i średnie przedsiębiorstwa nadają przeważnie kilka pojedynczych przesyłek w ciągu miesiąca. Koszt wysyłki tych kilku paczek bezpośrednio u przewoźnika jest bardzo wysoki, a usługi Poczty Polskiej bywają zawodne i długo trwają. Dlatego platformy, które oferują usługi kurierskie w bardzo przystępnej cenie to idealne rozwiązanie dla tego segmentu rynkowego” – mówi Rafał Łączkowski, przedstawiciel Serwis-paczkowy.pl.

Kolejną korzyścią dla firm z sektora MŚP jest również fakt, że organizacja nie wiąże się umową z platformą usług kurierskich. Przesyłka nadawana jest tylko w momencie zapotrzebowania na tego rodzaju usługę i przedsiębiorstwo nie musi zlecać wysyłki określonej liczby paczek miesięcznie.

Warto podkreślić, że przesyłki zamawiane za pomocą platformy usług kurierskich są realizowane w systemie „od drzwi do drzwi” już następnego dnia roboczego po dniu, w którym zostały nadane. Kurier odbiera gotową do wysłania paczkę ze wskazanego przez nadawcę miejsca i dostarcza ją pod podany w zamówieniu adres.

Jak można nadać przesyłkę?

Nadanie przesyłki przez platformy usług kurierskich jest niezwykle proste i zajmuje zaledwie kilka minut. Każda platforma posiada własny system przyjmowania zleceń. W przypadku Serwis-paczkowy.pl, użytkownik musi tylko wypełnić specjalny formularz „Zamów kuriera”. Klient nie musi się logować ani rejestrować, dzięki czemu oszczędza się czas nadawcy. Dodatkowo, Serwis-paczkowy.pl zapewnia natychmiastową płatność on-line, co znacznie przyspiesza proces nadania przesyłki.

Aby nadać przesyłkę w Serwis-paczkowy.pl wystarczy tylko postępować zgodnie z poniższymi wskazówkami:

  • Wypełnij formularz „Zamów kuriera”, w którym należy wprowadzić dane dotyczące wymiarów i wagi przesyłki;
  • Wybierz Przewoźnika oraz dodatkowe opcje np. ubezpieczenie czy chęć otrzymania faktury VAT;
  • Wprowadź dane nadawcy i odbiorcy;
  • Zapłać on-line za przesyłkę.

Po dokonaniu zapłaty, zamówienie zostaje natychmiast przekazane do realizacji.

Nowoczesne platformy usług kurierskich to przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy firm z sektora MŚP, będących nadawcami przesyłek.

źródło/autor: Orchidea PR