KOMTEK tworzy nową kategorię marketingu mobilnego – Business Mobile Services

przez | 09/06/2010

Marketing mobilny to zbiór usług pozwalający na szybkie i skuteczne dotarcie do klientów przy użyciu urządzeń mobilnych – głównie smartfonów. Business Mobile Services to grupa usług stworzona specjalnie dla biznesu wykorzystująca interaktywność tych urządzeń do zarządzania partnerami handlowymi, a tym samym do zwiększenia ich skuteczności w sprzedaży.

Efektywność działania marketing mobilny opiera w główniej mierze na precyzyjnym dotarciu do odbiorcy, tworząc tym samym bezpośrednią relację z adresatem przesyłanych komunikatów. Ten rodzaj usług pojawił się na rynku wraz ze wzrostem popularności krótkich wiadomości tekstowych SMS, wypierając inne, bardziej tradycyjne formy marketingu. Obecnie wśród wykorzystywanych do działań marketingowych narzędzi oprócz wiadomości SMS i MMS znajdują się m.in. technologie WAP, nośniki reklamowe z funkcją Bluetooth, Java, czy videostreaming. Posiadający wszystkie te funkcje smartfon stał się medium do dwustronnej, interaktywnej komunikacji.

Business Mobile Services korzysta z takich samych narzędzi pozwalających na interaktywną relację z odbiorcą komunikatów. O ile jednak tradycyjny marketing mobilny koncentruje się na zaspokajaniu potrzeb indywidualnych konsumentów, BMS skierowany jest bezpośrednio do biznesu.

Usługi z zakresu BMS wprowadza na polski rynek firma KOMTEK, której innowacyjna platforma marketingowa pomaga w znacznym stopniu zwiększyć efektywność pracy osób w punktach sprzedaży. Decyzja o uczestnictwie w eKOMTEK podejmowana jest na poziomie kierownictwa firmy, a nie osób bezpośrednio korzystających z jej usług. Platforma posiada specjalny system motywacyjny, dzięki czemu uczestnik platformy staje się jednocześnie beneficjentem odnoszącym konkretne korzyści.

Wszystkie usługi wykorzystywane na platformie eKOMTEK są nowością na polskim rynku. eKOMTEK to innowacyjne rozwiązanie, które w ramach szeroko rozumianego marketingu mobilnego staje się odrębną kategorią nazywaną Business Mobile Services. – mówi Michał Tymczyszyn, Prezes firmy KOMTEK.

Platforma posiada szereg użytecznych funkcjonalności, które w zależności od woli klienta mogą być na niej instalowane. Ciekawym zastosowaniem jest system mLearningu, czyli szkoleń przeprowadzanych za pomocą samrtfonu. Zdefiniowany przez klienta zakres wiedzy w efektywny i przystępny sposób przekazywany jest do wybranej grupy odbiorców. mLearning pozwala nie tylko przekazywać merytoryczną wiedzę na temat produktów, ale również weryfikować ją za pomocą przesyłanych testów.

Inną ważną funkcjonalnością platformy eKOMTEK są badania rynkowe przeprowadzane przy użyciu urządzenia mobilnego. Jest to proste i skuteczne rozwiązanie pozwalające zbadać opinię wyselekcjonowanej przez klienta grupy osób na dowolny związany z daną branżą temat. Wyniki oraz analiza badań otrzymywane są niemalże natychmiastowo.

źródło/autor: eKOMTEK