2 miliony drzew już rośnie w Atlantyckim Lesie Deszczowym Ameryki Południowej dzięki Kampanii Odbudowy Lasów Avon Hello Green Tomorrow

przez | 09/06/2010

Globalny ruch kobiet na rzecz ochrony środowiska działający w ponad 60 krajach świata osiągnął wyznaczony „kamień milowy” w zaledwie dwa miesiące!

Na początku czerwca firma Avon ogłosiła, że posadzi dwa miliony drzew w celu odtworzenia Atlantyckiego Lasu Deszczowego w Południowej Ameryce stanowiącego jeden ze skrajnie zagrożonych ekosystemów świata. Zobowiązanie to jest częścią prowadzonej przez firmę kampanii Hello Green Tomorrow zainicjowanej w połowie marca tego roku. Kampania ma na celu zaktywizowanie sieci kontaktów kobieta-kobieta, w której uczestniczy ponad 6,2 miliona Konsultantek Avon oraz 300 milionów Klientek na całym świecie do działania na rzecz ruchu ochrony środowiska. W niespełna 80 dni, ta “Zielona Armia” praktycznie podwoiła kwotę 1 miliona dolarów, który został przeznaczony przez firmę na rzecz posadzenia miliona drzew w Atlantyckim Lesie Deszczowym Ameryki Południowej. Dzięki światowej akcji zbierania pieniędzy na rzecz odbudowy tej ważnej części ekosystemu – posadź jedno drzewo za jednego dolara – Avon przekaże kolejny milion dolarów na ten cel. Kampania Hello Green Tomorrow prowadzona jest w sześćdziesięciu krajach, od Japonii po Meksyk, co czyni ją pierwszą prawdziwie globalną akcją tego typu.

Wszystkie drzewa zasadzone w Atlantyckim Lesie Deszczowym w ramach kampanii Hello Green Tomorrow wspierają Program Środowiskowy Organizacji Narodów Zjednoczonych Miliard Drzew dla Planety. Drzewa zostały posadzone, a odzyskane zasoby leśne będą monitorowane przez organizację działającą na rzecz ochrony i odbudowy lasów (The Nature Conservancy), która jest partnerem Avonu w ramach tego programu.

Hello Green Tomorrow to pierwsza tak szeroko zakrojona kampania Avonu na rzecz środowiska. Firma ma już ogromne doświadczenie w mobilizacji swoich Konsultantek i Klientek na rzecz takich spraw jak walka z rakiem piersi czy przemocą domową. Do 2009 roku zebrano na te cele ponad 725 mln dolarów. Kwota została przekazana do wielu organizacji celowych na całym świecie wspierając konkretne działania lokalne. A w samej tylko Polsce zebrano już ponad 12 milionów złotych.

Akcja Hello Green Tomorrow dodatkowo podkreśla zaangażowanie Avonu w środowisko. Pro-ekologiczna działalność firmy jest wszechstronna, od działań na rzecz ograniczenia gazów cieplarnianych po promowanie ekologicznych standardów w nowym budownictwie. Dzięki takiej postawie, w 2009 roku firma Avon zajęła 25 miejsce na „zielonej” liście 500 największych amerykańskich korporacji tygodnika Newsweek.

W ramach programu Hello Green Tomorrow firma Avon rozpoczęła także projekt o nazwie Papierowe Obietnice. Projekt ten zakłada szeroko zakrojoną politykę prowadzenia działań i realizacji celów związanych z promowaniem zrównoważonej gospodarki leśnej, ochrony zasobów leśnych i ograniczenia popytu na lasy. Celem Avon jest, aby w perspektywie dziesięciu lat kupować całość papieru potrzebnego firmie tylko z certyfikowanych źródeł i/lub źródeł odzyskujących papier za pomocą recyklingu.

W Polsce kampania Hello Green Tomorrow rozpoczęła się 25 marca 2010 roku. Za jedyne 3 złote można było kupić u Konsultantki Avon certyfikat zawierający informacje jak chronić przyrodę każdego dnia. Pieniądze ze sprzedaży certyfikatów przeznaczone były na posadzenie drzew w lasach deszczowych Ameryki Południowej. W ciągu niespełna dwóch miesięcy trwania akcji sprzedano ponad 20 tysięcy certyfikatów.

W akcję zaangażowały się polskie gwiazdy. Twarzami kampanii były Joanna Racewicz, Agnieszka Szulim, Jacek Poniedziałek i Michał Piróg. W filmie promującym kampanię wystąpiła także Liderka Sprzedaży Avon – Katarzyna Mul. Ideą filmu jest edukacja i propagowanie ekologicznego stylu życia.

źródło/autor: MagnifiCo