Interactive Intelligence: poprawić wizerunek branży call center

przez | 07/06/2010

Firma Interactive Intelligence, międzynarodowy dostawca zintegrowanych rozwiązań z zakresu komunikacji IP dla biznesu, została Głównym Sponsorem drugiej edycji konkursu Telemarketer Roku. Organizowany przez Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego konkurs ma na celu promocję dobrych praktyk w zakresie działań telemarketingowych oraz poprawienie wizerunku branży call center.

Nominacje i nagrody przyznawane są w pięciu kategoriach: sprzedaż in, sprzedaż out, obsługa klienta, windykacja i help desk. Jury pod przewodnictwem Pani Honoraty Lemiesz z DataContact składa się z doświadczonych praktyków zawodu, trenerów oraz szkoleniowców. W pierwszym etapie ocenie podlega jakość wcześniejszych interakcji konsultanta, efektywność i styl jego rozmów. Drugi etap to bezpośrednia symulacja rozmowy z klientem.

„Zarówno branża call center jak i zawód agenta cieszą się w Polsce nienajlepszą opinią. Call center kojarzy nam się z długim oczekiwaniem na połączenie, drażniąco rozbudowanym menu dostępowym i wyuczonymi formułkami konsultantów, którzy nie potrafią rozwiązać naszego problemu. Jednak coraz częściej obraz ten nie ma nic wspólnego z rzeczywistością” – powiedział Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na rynek Europy Środkowej i Wschodniej, Interactive Intelligence. – „Zawód agenta to trudna praca. Konsultanci w profesjonalnych centrach kontaktowych to z reguły świetni fachowcy, młodzi ludzie potrafiący odnaleźć się szybko w każdej sytuacji, posługujący się swobodnie kilkoma językami. Konkurs Telemarketera Roku tworzy szansę rehabilitacji i docenienia tego wymagającego zawodu.”

Do tegorocznej edycji konkursu zostało zgłoszonych 105 kandydatów. Wyniki zostaną ogłoszone podczas Gali Golden Arrow, która odbędzie się 25 czerwca w warszawskiej Fabryce Trzciny.