Ruszyła kampania reklamowa nowatorskich aparatów Samsung PL150

przez | 04/06/2010

Samsung Electronics Polska rozpoczął ogólnokrajową kampanię reklamową najnowszego aparatu fotograficznego z dwoma ekranami LCD – modelu PL150. Reklamy w telewizji, prasie i internecie podkreślają innowacyjne rozwiązanie w postaci dodatkowego wyświetlacza z przodu obudowy. Pozwala on m.in. na bardzo łatwe kadrowanie autoportretów czy zdjęć grupowych.

Kampania pod hasłem „Dwa wyświetlacze LCD. Podwójna zabawa na wyciągniecie ręki” skierowana jest do odbiorcy masowego, ze szczególnym uwzględnieniem ludzi młodych, kreatywnych, lubiących dobra zabawę. Istotną grupę docelową nowego aparatu stanowią użytkownicy portali społecznościowych, którzy zamieszczają w nich swoje zdjęcia. Dodatkowy wyświetlacz LCD znakomicie ułatwia bowiem wykonanie atrakcyjnych autoportretów.

Główną osią kampanii będzie dynamiczny, bardzo młodzieżowy spot reklamowy emitowany w czołowych stacjach telewizyjnych (m.in. TVN,TVN7, TVN24, Discovery, Hallmark, MTV, VIVA, Comedy Central, National Geographic, Canal+ Sport, nSport) między 31 maja, a 20 czerwca 2010 r. Spot reklamowy dostępny jest pod adresem: http://www.youtube.com/watch?v=umYWKEdG4fI.

Dodatkowym wsparciem kampanii będą ogłoszenia w prasie oraz interaktywne banery na stronach internetowych (m.in. gazeta.pl, onet.pl, interia.pl, fotopolis.pl, fotografuj.pl, optyczne.pl, fotosik.pl, gadu-gadu, facebook.com).

Niezależnym elementem kampanii jest strona www.zdjeciezreki.pl, na której, za pomocą kamerki w komputerze, można wykonać nietypowy autoportret. Strona pozwala w praktyce przetestować najciekawszą cechę nowego aparatu – dodatkowy wyświetlacz z przodu obudowy.

Polska kampania modelu PL150, stanowi część globalnych działań reklamowych, w które zaangażowała się m.in. piosenkarka Alicia Keys. W amerykańskiej reklamie wokalistka fotografuje się z fanką przy pomocy najnowszego aparatu Samsunga. Tło spotu stanowi natomiast jej przebój – „Wait till you see my smile”, którego tytuł nawiązuje do kolejnej funkcji urządzenia – wykrywania uśmiechu w kadrze. Spot reklamowy można obejrzeć pod adresem http://www.youtube.com/watch?v=EalXl4JxDBg.

Światowa promocja najnowszych aparatów Samsung obejmie również sponsoring transmisji spotkań piłkarskich podczas Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2010. Modele PL150 oraz NX10 będą promowane przez cały okres trwania zawodów w RPA (od 31 maja do 11 lipca) na kanałach Eurosport oraz ESPN, a także na stronach internetowych Eurosportu.

W trakcie trwania Mistrzostw, widzowie stacji Eurosport w 56 krajach Europy będą mogli zobaczyć spoty reklamowe najnowszych propozycji fotograficznych Samsunga – NX10 oraz PL150. Dodatkowo, model NX10 będzie także promowany na stronach internetowych stacji w okresie największego zainteresowania rozgrywkami. Równolegle, reklamy modelu Samsung PL150 pojawiać się będą podczas transmisji rozgrywek w stacji ESPN w Azji, Ameryce Łacińskiej oraz Afryce. Widzowie w tych częściach globu zobaczą ponad 1500 spotów reklamowych najnowszego aparatu z dwoma wyświetlaczami LCD.

W ostatnich dniach działania promujące aparaty fotograficzne Samsunga zdobyły uznanie jury prestiżowego konkursu reklamowego CLIO Awards. Nagrodzona została niestandardowa kampania wprowadzająca na rynek aparat cyfrowy Samsung ST1000. Dzięki współpracy z wiedeńskim ogrodem zoologicznym, orangutan imieniem Nonja testował urządzanie Samsunga, a wykonane przez niego zdjęcia były na bieżąco przesyłane na profil na portalu facebook.com za pomocą funkcji łączności bezprzewodowej. Kampania pozwoliła w zupełnie nowatorski sposób podkreślić najważniejsze cechy aparatu – łatwość obsługi i zaawansowane funkcje łączności.