Analitycy plasują Teradata wśród liderów wielokanałowego CRM, w czasach gdy przedsiębiorstwa coraz częściej wykorzystują kampanie złożone do wspierania procesu sprzedaży

przez | 30/05/2010

Korporacja Teradata (NYSE: TDC), światowy lider oprogramowania i sprzętu opartego na bazach danych przeznaczonego do obsługi analityki korporacyjnej ogłosiła, że została sklasyfikowana wśród liderów w ostatnim raporcie Gartnera, “Magic Quadrant for CRM Multichannel Campaign Management (MCCM)” (Raport Magic Quadrant dla wielokanałowego zarządzania kampaniami CRM (MCCM)) autorstwa Adama Sarnera. Teradata Relationship Manager (TRM) to flagowy produkt tej firmy, sprawdzona aplikacja stosowana przez globalnych klientów, którzy wiedzą, dlaczego Teradata od dziesięciu lat jest liderem w sektorze marketingu wielokanałowego.

Liderzy w raporcie MCCM Gartnera, pisze Sarner, “stale osiągają znacznie lepsze wyniki pod względem ogólnej wydajności zarządzania kampanią dla podstawowego i zaawansowanego zarządzania kampaniami, jak również dla integracji z marketingiem elektronicznym. Liderzy są bardzo dobrze widoczni na rynku, mają dużą penetrację rynku i dużą dynamikę rynku, posiadają strategiczną wizję rozwoju rynku zarządzania kampaniami.”

Marc Schroeder, wicedyrektor marketingu TRM w Teradata, wyjaśnił skąd się bierze duża dynamika wdrożeń TRM: “Firmy, które wybierają produkty Teradata dla zarządzania bazą klientów dostrzegają wartość biznesową i przewagę technologiczną wewnętrznej integracji TRM z najlepszą na świecie bazą danych dla analityki i zarządzania informacjami o kliencie,”mówi Schroeder. “Dajemy marketingowcom do dyspozycji najlepszy silnik wyścigowy CRM. Jedynie dzięki Teradata reklamowcy mogą osiągnąć błyskawiczną prędkość, sprawność użytkowników i głębię analityczną umożliwiające uzyskanie przewagi nad konkurencją. Jest to połączenie, którego nie da się uzyskać w żaden inny sposób, od żadnego innego producenta.”

Schroeder powiedział, że dodane niedawno funkcje samoobsługi kampanii reklamowych są znaczącym czynnikiem wyróżniający TRM. “Funkcjonalność samoobsługowa plasuje narzędzia TRM na poziomie operacyjnym, gdzie użytkownicy mogą czerpać korzyści z mocy oferowanej przez Teradata i TRM celem prowadzenia kampanii dostosowanych do ich lokalnych warunków rynkowych i bazy klientów,” powiedział. Dodatkowo podkreślił, że dzięki TRM reklamowcy mogą rozważyć scenariusze “co by było” tak, by określić wynik kampanii przed jej wdrożeniem – co daje marketingowcom istotną możliwość prognozowania.

TRM to rozbudowana aplikacja wielokanałowa, która umożliwiła licznym klientom Teradata osiągnięcie wielu nagród od National Center for Database Management (Narodowe Centrum Zarządzania Bazami Danych w Stanach Zjednoczonych), a także analityków z Asian Banker, Gartner, oraz 1 to 1 Media. Wśród nich znajdują się Maybank – duży bank z Azji południowo-wschodniej – oraz wiodący bank z Australii. Co istotne, Maybank podał, że zastosowanie TRM do wielokanałowego zarządzania klientami “znacznie poprawiło naszą sprzedaż typu crosssell, upsell i system powiadamiania, dając nam znaczący roczny zwrot inwestycji wynoszący 164% od czasu wdrożenia”, i przyczyniło się do “wzrostu naszej aktywności marketingowej skierowanej do klientów docelowych o 141% w roku ubiegłym w stosunku do roku poprzedniego. Udało się także zwiększyć wskaźnik odpowiedzi klientów na kontakt o 30 procent, co dało znaczny wzrost współczynników konwersji z 3% do nawet 30% z naszych kampanii marketingowych opartych na bazach danych.”

Jeden z największych banków na świecie, mający siedzibę w Wielkiej Brytanii, podał, że “Po dogłębnej analizie wiodących dostawców oprogramowania marketingowego wybraliśmy Teradata Relationship Manager, ponieważ był jedynym rozwiązaniem, które mogło nam umożliwić rozwinięcie naszej strategii ukierunkowanej na klienta, uwzględniającej potrzebę wielokanałowej i wieloetapowej komunikacji – a to przy ogromnym skomplikowaniu danych.” Bank stwierdził także, że natychmiast po wdrożeniu TRM “system już wykazał swoją wartość przez realizację skomplikowanych kampanii reklamowych o wiele szybciej niż kiedykolwiek wcześniej”.

Sarner następująco określił ten segment rynku: “Procesy MCCM umożliwiają firmom przekazywanie klientom indywidualnych ofert poprzez wiele kanałów sprzdażowych, jak korespondencja bezpośrednia, centra telefoniczne, strony internetowe, e-mail i społeczności. Może to obejmować integrację ofert/kontaktów marketingowych ze sprzedażą celem dokonania sprzedaży.”

Schroeder podkreślił, że systemy TRM/Teradata wykazały swoją przewagę odpowiadając na wymagania związane z przetwarzaniem ogromnej ilości danych przy dużej ich złożoności. “Poprzez stworzenie najlepszej platformy do przechowywania i zarządzania szczegółowymi, kompletnymi danymi o klientach, Teradata umożliwia sprzedawcom podejmowanie decyzji o alokacji zasobów i programach promocyjnych z pewnością większą niż kiedykolwiek dotychczas.”

Pozycja Teradata jako stabilnej, stale rozwijającej się firmy z bogatą historią niezawodnych wdrożeń minimalizuje ryzyko klientów w trudnym, konkurencyjnym środowisku ekonomicznym.

Kopia nowego raportu Gartnera dotyczącego CRM, znajduje się na stronie Gartnera.

Podobnie, Gartner niedawno umiejscowił Teradata wśród liderów w raporcie “Magic Quadrant for Data Warehouse Database Management Systems” (Raport Magic Quadrant dla systemów zarządzania bazami hurtowni danych) autorstwa Donalda Feinberga i Marka A. Beyera. Teradata zaleca zapoznanie się z obydwoma raportami.

źródło/autor: Teradata

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.