Transmisje sportowe na żywo najlepszą zachętą do oglądania 3D w domu

przez | 27/05/2010

Przygotowana we współpracy z firmą Panasonic europejska transmisja turnieju French Open, Roland Garros zademonstruje potencjał przekazu 3D na żywo

Wydarzenia sportowe 3D na żywo będą największym impulsem dla rozwoju branży transmisji 3D — wynika z przygotowanego na zlecenie Panasonic Europe i opublikowanego dziś przez Screen Digest raportu. Ponieważ 50 procent wszystkich planowanych kanałów 3D będzie koncentrować się wyłącznie na wydarzeniach sportowych, można oczekiwać, że dostępność materiałów sportowych 3D na żywo będzie mieć znaczący wpływ na popularyzację nowej technologii w domach konsumentów.

Według przeprowadzonych przez Screen Digest badań jedna czwarta gospodarstw domowych w rozwiniętych gospodarkach zachodnich zamierza do końca 2014 roku wejść w posiadanie telewizora przygotowanego do odbioru obrazu 3D. Taki poziom penetracji rynku konsumenckiego zależy jednak od dostępności wysokiej jakości treści, które wpłyną na decyzję o zakupie. Screen Digest oczekuje, że oprócz piłki nożnej, futbolu amerykańskiego i golfa rozwój branży 3D będą napędzać również transmisje na żywo z ważnych turniejów tenisowych.

Panasonic odgrywa wiodącą rolę w udostępnianiu transmisji 3D z tego rodzaju wydarzeń w Europie. W tym tygodniu, we współpracy z Fédération Française de Tennis (FFT) oraz firmami Orange i Eurosport, Panasonic po raz pierwszy zaprezentuje w Europie ważny wielodniowy turniej sportowy – French Open Roland Garros – transmitowany na żywo w 3D przez satelity Astra i HOT BIRD firmy Eutelsat.

Współpraca pomiędzy organizacją FFT oraz firmami Panasonic, Orange i Eurosport pozwoli europejskim klientom emocjonować się turniejem dzięki realistycznemu przekazowi obrazu 3D wysokiej jakości przez cały czas jego trwania, aż po finał singla mężczyzn 6 czerwca 2010 roku. Wydarzenie zaprezentuje możliwości całej gamy trójwymiarowych urządzeń marki Panasonic: od kamer 3D używanych do filmowania rozgrywek na kortach po najwyższej jakości telewizory plazmowe 3D VT20, na których można oglądać turniej w sklepach detalicznych w całej Europie.

Laurent Abadie, CEO i prezes firmy Panasonic Europe, komentuje: „To wspaniała okazja, która pozwoli zademonstrować potencjał sportu w 3D na żywo w domu. Cieszymy się, że możemy współpracować z Orange, Eurosportem i FFT, aby przewodząc branży, dostarczyć niezapomniane wrażenia 3D tak wielu konsumentom z całej Europy”.

Zarejestrowane przez Orange na kortach Roland Garros materiały są transmitowane na żywo przez sieć ADSL i światłowody do abonentów Orange we Francji za pośrednictwem nowej usługi telewizji 3D. Eurosport przekazuje sygnał 3D za pośrednictwem satelitów do trójwymiarowych telewizorów plazmowych Panasonic VT20 w ponad 3 000 sklepów detalicznych w pozostałej części Europy. Transmisja satelitarna na Europę jest możliwa dzięki współpracy partnerskiej z firmami Eutelsat i Astra. Listę sklepów uczestniczących w programie w Polsce można znaleźć na stronie internetowej: www.panasonic.pl

Laurent Eric Le Lay, CEO i prezes grupy Eurosport, komentuje: „Dodanie kolejnego wymiaru do transmisji sportowych na żywo znacznie zintensyfikuje doznania europejskiej publiczności. W ciągu następnych dwóch tygodni przeniesiemy wrażenie przebywania na kortach French Open wprost na ekrany telewizorów. Nasza współpraca z firmami Panasonic i Orange ustanowi standardy dla transmisji sportowych w przyszłości”.

Ghislaine Le Rhun-Gautier, menedżer projektów 3D w Orange, komentuje: „Roland Garros to doskonała okazja dla Orange, aby uruchomić swoją pierwszą dedykowaną usługę telewizji 3D we Francji, ponieważ jest to również miejsce, w którym po raz pierwszy eksperymentowaliśmy z transmisjami 3D na żywo w 2008 i 2009 roku. Naszym celem jest zaoferować klientom innowację, która zrewolucjonizuje sposób, w jaki będą korzystać z treści na wszystkich naszych platformach i metody dostępu do niej. Dzięki trzeciemu wymiarowi Orange przenosi wrażenia z oglądania telewizji na wyższy poziom”.

Jako uzupełnienie dla plazmowego telewizora 3D VT20 i odtwarzacza 3D płyt Blu-ray DMP-BDT300, a także aby ugruntować pozycję lidera na rynku Full HD 3D, firma Panasonic poszerzy w ciągu roku 2010 swoją kompleksową ofertę produktów 3D. W sierpniu premierę będzie miał pierwszy na rynku 65-calowy telewizor Full HD 3D, a w późniejszym okresie tego samego roku zadebiutują kamera wideo 3D, cyfrowy mikser AV zgodny z 3D i monitor wideo LCD.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.