Nokaut.pl zarobił 134% więcej niż przed rokiem

przez | 26/05/2010

Mimo wszechobecnego kryzysu, Nokaut.pl poprawił swoje wyniki pod każdym względem. Przychody spółki zwiększyły się o 41%, jednocześnie zysk netto wzrósł o 134% w porównaniu do roku 2008 i osiągnął poziom 0,95 mln zł. Z porównywarki co miesiąc korzystały niemal 3 miliony internautów, a współpracujące z Nokautem sklepy sprzedały produkty za łączną kwotę 810 mln zł.

Nokaut.pl od początku swojej działalności dynamicznie poprawia swoje wyniki. W minionym roku przychody gdyńskiej firmy wyniosły blisko 3,5 mln zł. Spółka, zwiększając obroty, stale poprawia swoją rentowność, jednocześnie nie przestając się rozwijać. Pozostaje technologicznym liderem w swoim sektorze.

Miniony rok był dla zespołu Nokaut.pl wyjątkowo pracowity. Dokonano istotnych zmian w samym serwisie – zmieniła się m.in. strona główna oraz strony produktów, uruchomiona została porównywarka hoteli – Hotele.Nokaut.pl, a intensywnie rozwijany i promowany program partnerski pozwolił na pozyskanie wielu nowych użytkowników.

„Świetne wyniki, którymi możemy się dziś pochwalić, nie przyszły lekko. Rynek w ubiegłym roku nie był łatwy – sklepy internetowe bardzo ostrożnie wydawały pieniądze. Wyniki udało się poprawić dzięki sukcesywnemu wprowadzaniu nowych rozwiązań i funkcjonalności oraz przewagom technologicznym, które zawsze pozwalały nam być o krok przed resztą rynku. W tym roku nie zamierzamy zwalniać tempa – tak, aby nasze wyniki w perspektywie 2-3 lat pozwoliły nam na giełdowy debiut.” – mówi Wojciech Czernecki, prezes zarządu Nokaut Sp. z o.o.

W ubiegłym roku, dzięki zakupowi od funduszu BMP serwisów Bazarek.pl i SklepyFirmowe.pl, grupa Nokaut.pl umocniła swoją pozycję jako jeden z dwóch liderów polskiego rynku e-commerce, obok grupy Allegro.pl. Sukces przeprowadzonej transakcji przekonał Spółkę, że oparcie jej rozwoju również o akwizycje już istniejących projektów internetowych to krok w dobrym kierunku. Zarząd nie wyklucza przeprowadzenia kolejnych transakcji mogących istotnie przyspieszyć proces budowania jej wartości.

„Cały czas myślimy o przejęciach kolejnych podmiotów z branży e-commerce. Nie chcemy stać się kolejną Spółką, która zapominając o podstawowej działalności zaczyna działać jak fundusz venture capital, ale widzimy istotne korzyści wynikające z przejmowania i współpracy z podmiotami o podobnym do naszego profilu działalności.” – dodaje Czernecki.

Spółka nie zwalnia i planuje znacząco poprawić swoje wyniki także w tym roku. W styczniu uruchomiła porównywarkę produktów finansowych Finanse.Nokaut.pl, zainwestowała we własną infrastrukturę serwerową, a do końca roku planuje podpisanie kilku znaczących umów i start kolejnych projektów. W plany Spółki uwierzył nowy inwestor – LBO FIZ zarządzane przez Investors TFI, który w lutym za kwotę 5,4 mln zł odkupił od BMP AG 34,26% udziałów w porównywarce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.