Comarch Retail 5.1 – nowa wersja innowacyjnego rozwiązania dla branży detalicznej

przez | 25/05/2010

Comarch zaprezentował najnowszą wersję rozwiązania dla branży detalicznej – Comarch Retail. Oprogramowanie oferowane jest w Polsce od 3. kwartału 2009 roku. W wersji 5.1. system zyskał wiele udoskonaleń i modyfikacji, które stanowią odpowiedź na potrzeby firm działających w branży detalicznej.

Wprowadzone zmiany objęły stworzenie zupełnie nowych, jeszcze bardziej ergonomicznych interfejsów we wszystkich stanowiskach sieci sklepów – począwszy od centrali, przez backoffice, a kończąc na POS (Point Of Sale). Większa ergonomia wpływa bezpośrednio na wzrost efektywności pracy oraz znacząco przyśpiesza obsługę klienta końcowego.

Ponadto system zyskał rozwiązanie służące do zarządzania programem lojalnościowym oraz mechanizm do prognozowania zaopatrzenia sklepów.

– Przeprowadziliśmy dogłębną analizę rynku, która wykazała potrzebę integracji systemów dla sieci handlowych z programem lojalnościowym. Umożliwi to naszym klientom prowadzenie działań marketingowych na dużo większą skalę. Ponadto w związku z dużym zapotrzebowaniem na przeprowadzanie analiz sprzedaży, rozwinęliśmy mechanizmy prognozowania popytu, optymalizując przy tym proces zatowarowania sklepów – komentuje Tomasz Swolkień, odpowiedzialny za rozwój oferty Comarch ERP dla rynku detalicznego.

W nowej wersji Comarch Retail rozwinięte zostały również mechanizmy komunikacji pomiędzy poszczególnymi sklepami i centralą firmy. Efektem tych prac jest m.in. skuteczniejsze zarządzanie polityką cenową i promocyjną, a także np. możliwość bieżącego wglądu do stanów magazynowych, dostępnych we wszystkich rozproszonych punktach sprzedaży.

Ponadto Comarch w marcu 2010 roku na targach Retail Show zaprezentował szerszej publiczności najnowszy projekt sklepu przyszłości – Comarch Retail Innovation Center (CRIC). Jego głównym elementem jest multimedialny stół Microsoft Surface, który w innowacyjny sposób prezentuje ofertę sklepu. CRIC działa w oparciu o system Comarch Retail, który spaja wszystkie elementy w całość, dając tym samym gwarancję pełnej i niezawodnej obsługi klienta.

– Celem naszego sklepu przyszłości jest pokazanie kierunku rozwoju branży retail i nowego wymiaru zakupów. W CRIC wykorzystaliśmy multimedialną, dotykową ladę Microsoft Surface, która nie tylko automatycznie rozpoznaje klienta i proponuje mu produkty dopasowane do jego indywidualnych preferencji, lecz także daje możliwość skomponowania własnej oferty w zupełnie nowy sposób – dodaje Tomasz Swolkień.

źródło/autor: Comarch