ATM Grupa: Przychody w I kw. 2010 wyniosły 25,07 mln zł

przez | 24/05/2010

Grupa kapitałowa ATM – największy niezależny producent programów telewizyjnych – uzyskała w I kwartale 2010 roku skonsolidowane przychody w wysokości 25,07 mln zł. Wynik EBIT wyniósł 1,36 mln zł, co oznacza wzrost o niemal 26% w stosunku do IV kwartału 2009. Zysk netto wyniósł 863 tys. zł, co pozwoliło poprawić rentowność wobec ostatniego kwartału ubiegłego roku.

Najważniejsze wydarzenia w I kwartale 2010 roku to:

Kontynuacje produkcji seriali:

  • „Pierwsza miłość”, „Świat według Kiepskich” dla Telewizji Polsat oraz „Ojciec Mateusz” dla TVP;
  • Przygotowanie do rozpoczęcia realizacji dla TVP kolejnych serii „Tancerzy” oraz „Złotopolskich”.

Nowości w ofercie:

  • Program „On i Ona” dla Telewizji Polsat (połączenie talk-show – w którym gwiazdy wyjawiają tajemnice swoich związków – z teleturniejem);
  • Serial „Licencja na wychowanie” dla Telewizji Polskiej (współczesny serial komediowy, zabawna opowieść o tym, jak dwie – skrajnie różne od siebie rodziny – wychowują swoje dzieci);
  • Rozpoczęcie przygotowań do produkcji nowego serialu dla Polsatu „Chudy i jego ludzie”;
  • Uzyskanie dotacji z Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej na realizację – wspólnie z Virtual Magic – polska pełnometrażowa baśń animowaną„Złote krople”. Na ekrany kin produkcja wejdzie wiosną 2012 roku.

„Wypracowane zyski w pierwszych trzech miesiącach 2010 roku są lepsze od tych z ostatnich trzech kwartałów 2009 roku. Porównując ostatnie dwa kwartały widoczna jest także poprawa rentowności na każdym z poziomów rachunku zysków i strat. Mimo trudniejszych warunków rynkowych, możemy spokojnie realizować nasze strategiczne cele, takie jak wprowadzanie nowości do oferty czy inwestycje w infrastrukturę techniczną dzięki temu, że nie jesteśmy zadłużeni i dysponujemy wysokimi środkami własnymi. W kwietniu ruszyły zdjęcia do naszych kolejnych produkcji – „Chudy i jego ludzie” oraz trzeciej serii „Tancerzy”. Zdecydowaliśmy się także na udział w całkowicie nowym dla nas projekcie – realizujemy pełnometrażową baśń animowaną – „Złote krople”. Jednak teraz najważniejsze są dla nas cele związane z budową studia w Warszawie. Nakłady poniesione na ten cel spowodują wzrost wartości firmy, generując nie tylko lepsze wyniki finansowe, ale też zapewniając bezkonkurencyjną pozycję na rynku” – powiedział Maciej Grzywaczewski, wiceprezes ATM Grupy.

Spółka nieustannie inwestuje także w rozwój zaplecza techniczno-sprzętowego, dlatego w I kwartale zakończono budowę nowoczesnej, dźwiękoszczelnej ściany rozdzielającej nowe studio telewizyjne w Bielanach Wrocławskich na dwa mniejsze. Dzięki temu może równocześnie prowadzić nagrania do dwóch produkcji. Nowoczesne zaplecze techniczne ATM Grupy pozwala na angażowanie się również w koprodukcje (przede wszystkim fabularne). Przykładem takich działań jest podpisana w połowie I kwartału 2010 ze spółką CEZAR 10 umowa o współpracy przy realizacji filmu kinowego „Weekend” w reżyserii Cezarego Pazury.

„W I kwartale 2010 znacząco zmniejszyliśmy koszty zarządu. Częściowo ograniczone zostały również koszty stałe, co możliwe było m.in. dzięki przeprowadzonemu z końcem 2009 roku połączeniu spółek ATM Grupa i ATM Investment. Kolejnym krokiem na tej drodze było połączenie w I kwartale firm: Profilm Agencja Filmowa Sp. z o.o. i Agencji Usług Telewizyjnych AUT Sp. z o.o. Wprowadzone w drugiej połowie ubiegłego roku plany optymalizacji kosztów już przynoszą wymierne korzyści. Mimo to, w dalszym ciągu będziemy prowadzili działania mające na celu zidentyfikowanie obszarów, w których można zwiększyć efektywność finansową. Zapewni to nam silniejszą pozycję w branży i bezpośrednio wpłynie na wyniki finansowe w kolejnych kwartałach” – dodaje Grzywaczewski.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.