Telekonferencje na miarę XXI wieku

przez | 19/05/2010

Komunikacja jest bardzo ważną częścią udanych relacji biznesowych – dotyczy to zarówno wymiany informacji między pracownikami wewnątrz firmy, jak i między pracownikami przedsiębiorstwa a klientami. W XXI wieku nie wystarczą już bezpośrednie rozmowy przeprowadzane podczas spotkań służbowych lub za pomocą przewodowego telefonu. Przedsiębiorcy mają do dyspozycji wiele narzędzi komunikacyjnych: telefony komórkowe, komputery, laptopy, komunikatory VoIP. Coraz więcej firm dostrzega korzyści płynące z inwestycji w odpowiedni sprzęt telekonferencyjny. Na zapotrzebowanie przedsiębiorców odpowiada także Senneiser Communications i wprowadza na rynek DW Office, który pozwala na przeprowadzanie telekonferencji za pomocą 4 zestawów słuchawkowych jednocześnie.

Telekonferencje stały się nieodłącznym elementem współczesnego biznesu. Organizacja telefonicznych spotkań pozwala firmom na zaoszczędzenie pieniędzy potrzebnych na wyjazdy służbowe. Umożliwia także pracownikom lepszą organizację czasu – nie muszą oni bowiem spędzać wielu godzin w pociągach, samolotach, czy samochodach, dzięki czemu mogą wykonać większą ilość obowiązków służbowych. Podczas telekonferencji liczy się również aspekt techniczny – jeśli mają one bowiem zastąpić spotkania bezpośrednie to muszą gwarantować rozmówcom wygodę, łatwość obsługi i znakomity dźwięk.

Przedsiębiorcy są coraz bardziej świadomi tego, że liczy się nie tylko sam komunikat, ale także jego jakość. Korzystanie z tanich rozwiązań telekonferencyjnych wiąże się z szumem w słuchawkach, niezrozumieniem słów interlokutorów oraz z problemami technicznymi. Użytkowanie zaawansowanych narzędzi komunikacyjnych często spotyka się z niechęcią pracowników, którzy nie mają ochoty na zapoznawanie się ze skomplikowanymi instrukcjami obsługi. Dlatego decyzja o wyborze sprzętu telekonferencyjnego powinna być przemyślana:

– Podczas wybierania sprzętu służącego do telekonferencji nie warto oszczędzać. Dobrej jakości bezprzewodowe zestawy słuchawkowe to podstawa. Ważne jest, żeby obsługa urządzenia nie była skomplikowana i by opierała się na intuicji pracowników – mówi Tomasz Sieńczyk, współwłaściciel i dyrektor ds. rozwoju firmy Garets. – Dzięki zastosowaniu DW Office firmy Sennheiser Communications użytkownicy mogą cieszyć się znakomitym dźwiękiem, co ma pozytywny wpływ na relacje z klientami – dzięki nowoczesnym technologiom uczestnicy telekonferencji mogą czuć się tak, jak podczas spotkania face to face – dodaje.

Telekonferencje są idealnym rozwiązaniem dla firm, których działanie opiera się na komunikacji. Świetnie sprawdzają się także w przypadku przedsiębiorstw, których placówki położone są w oddalonych od siebie lokalizacjach. Osobista obecność pracowników na ważnych spotkaniach jest najlepszym rozwiązaniem, wiąże się jednak z koniecznością poniesienia przez firmę kosztów podróży, delegacji i zakwaterowania pracowników. Czasami warto zorganizować tradycyjne spotkanie twarzą w twarz, by osiągnąć zamierzony cel biznesowy. Wiele rozmów może jednak odbywać się poprzez zastosowanie nowoczesnych rozwiązań telekonferencyjnych, w tym nowych słuchawek DW Office firmy Sennheiser Communications.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.