Samsung poszerzy Twoją rzeczywistość

przez | 18/05/2010

Samsung Electronics Polska we współpracy z agencją „Biuro Podróży Reklamy” przygotował nowatorski projekt wykorzystujący w zaawansowany sposób narzędzia Augmented Reality, czyli tzw. rzeczywistości poszerzonej.

Głównym elementem tej niestandardowej prezentacji możliwości nowoczesnych technologii jest zaawansowana aplikacja Augmented Reality (AR). Internauci mogą ją ściągać na dyski swoich komputerów ze specjalnie przygotowanej w tym celu strony http://www.samsung.com/pl/experience/promotion/3d/ar/, z której można także wydrukować potrzebny do poprawnego działania aplikacji znacznik. Na stronie http://www.youtube.com/watch?v=m0fUNO78u4Y&feature=player_embedded można także obejrzeć film z prezentacją możliwości aplikacji AR.

Użytkownik ze strony http://www.samsung.com/pl/experience/promotion/3d/ar/ ściąga na swój komputer aplikację AR oraz drukuje kartkę ze znacznikiem, który wywołuje efekt Augmented Reality. Następnie operuje kartką ze znacznikiem w polu widzenia kamery internetowej współpracującej z komputerem. Po przyłożeniu znacznika (wydrukowanego na kartce papieru) do kamery z wirtualnej kartki (widocznej na ekranie) wysuwa się podstawka, na której pojawia się wirtualny telewizor. Wszystko to widzimy oczywiście na ekranie monitora, jednak użytkownik odbiera sytuację tak, jakby wirtualny obraz pojawił się w rzeczywistości, ponieważ tłem jest nadal projekcja z kamery użytkownika, a jego ruchy i ruchy kartki przenoszą się na wirtualny model telewizora 3D LCD Samsunga. Na ekranie telewizora pojawia się prezenterka w studio telewizyjnym. Wirtualne studio swoim wyglądem i kolorem przypomina studio popularnych telewizyjnych programów informacyjnych.

„Samsung jako pierwszy producent – nie tylko w Polsce, ale i na świecie – wprowadził do sprzedaży telewizory 3D LED TV. Jest to rewolucyjny produkt, dlatego też działania reklamowe towarzyszące wprowadzeniu na rynek takiego sprzętu muszą być niestandardowe i nowatorskie” – mówi Michał Grzeliński, CE Marketing Manager z Samsung Electronics Polska – „Projekt przygotowany przez „Biuro Podróży Reklamy” doskonale wpisuje się w założenia naszej strategii dla linii produktów 3D LED TV prezentując zalety technologii 3D w telewizorach Samsung”.

Ta rewolucyjna linia telewizorów Samsung 3D LED TV jako pierwsza na świecie jest wyposażona w funkcję zmiany obrazu 2D do formatu 3D w czasie rzeczywistym. Dzięki temu posiadacze któregokolwiek telewizora z linii 3D LED TV mogą cieszyć się z wrażeń związanych z technologią 3D także podczas oglądania „zwykłych” programów telewizyjnych.

Dzięki ekscytującym możliwościom odtwarzania obrazu 3D, imponującemu wzmacnianiu obrazu przez ekran LED i systemowi HyperReal Engine widz może oglądać zupełnie nowy świat, głębsze kolory, płynniejszy ruch i mega wysoki poziom kontrastu – wszystko to tworzy niedościgniony spektakl na ekranie. Ultrarealistyczna jakość obrazu, która może rywalizować z kinem – teraz trafia do domowych salonów.

Dodatkowo opracowana przez firmę Samsung technologia Internet@TV pozwala na bezproblemowe łączenie się z wyselekcjonowanymi serwisami internetowymi i korzystanie z bogatych treści, które ma do zaoferowania sieć www. Funkcję można w łatwy sposób rozbudowywać, organizując, dodając i usuwając różnorodne treści za pomocą biblioteki Samsung Applications. Niektóre modele telewizorów 3D LED TV umożliwiają nawet wykonywanie rozmów wideo przez Internet.

Źródło: www.BiuroPodrozyReklamy.eu