Nowy serwis UOKiK przyjazny jego użytkownikom

przez | 18/05/2010

W nowym serwisie można zgłosić niebezpieczny produkt oraz paliwo złej jakości, znaleźć odpowiednią instytucję w mieście bądź województwie, a także dowiedzieć się o swoich prawach konsumenckich. Te i inne problemy można rozwiązać na nowej stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Nowy serwis www.uokik.gov.pl zyskał na przejrzystości i rozwiązaniach, które ułatwiają użytkownikom Internetu szybsze dotarcie do informacji. Jako jeden z pierwszych urzędów w Polsce UOKiK zmienił sposób nawigacji, dzięki rozbudowanemu drop down menu, na bardziej przyjazny użytkownikom. Struktura strony powstała w oparciu o analizę potrzeb internautów. Na stronie głównej przedstawiono najczęściej szukane treści serwisu, do których dostęp był wcześniej utrudniony.

UOKiK w nowym serwisie udostępnił formularz zgłaszania paliwa złej jakości, czy niebezpiecznych produktów. Osoby słabowidzące mają do wyboru wersję strony z wysokim kontrastem lub wersję tekstową. Serwis stał się również bardziej dostępny dla osób preferujących przeglądanie stron przy pomocy telefonów komórkowych. Dla nich też została zaprojektowana specjalna wersja serwisu.

Ponadto, aby zwiększyć fukcjonalność serwisu:

  • udostępniono na stronie kanały RSS ułatwiające szybkie pobranie informacji;
  • wyeliminowano elementy Flash, dzięki czemu strona zyskała na szybkości;
  • udostępniono wyszukiwarkę z systemem podpowiedzi oraz z funkcją znajdowania plików, dzięki czemu internauci mają lepszy dostęp do licznych dokumentów znajdujących się na stronie, m.in. aktów prawnych oraz raportów UOKiK;
  • udostępniono wyszukiwarkę rzeczników konsumentów i innych instytucji pomagających konsumentom;
  • umożliwiono wyświetlanie elementów multimedialnych, m.in. filmów;
  • przygotowano schemat organizacyjny w wersji polskiej i angielskiej.

Klient postawił Agencji wysokie wymagania – mówi Michał Rytych, dyrektor zarządzający w VENTI, który koordynował prace nad serwisem. Naszym zadaniem było nie tylko opracowanie nowej strony internetowej oraz wdrożenie narzędzi do zarządzania zawartością, ale również migracja danych z poprzedniej wersji serwisu.

Zadaniem agencji było zintegrowanie ze stroną Urzędu Biuletynu Informacji Publicznej (BIP), wdrożenie systemu newslettera, wprowadzenie mechanizmu tagowania aktualności. VENTI przygotowała także alternatywną szatę graficzną na święta i na Międzynarodowy Dzień Konsumenta.

Obsługą i koordynacją projektu po stronie UOKiK zajmuje się Anna Janowska, naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej w Departamencie Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej, i Tomasz Nastulak, specjalista w Departamencie Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej.

źródło/autor: VENTI