Liderzy handlu detalicznego współpracują z Columbus IT

przez | 18/05/2010

Wkrótce w sieci salonów Wittchen Columbus IT ozpocznie się wdrożenie zintegrowanego systemu Microsoft Dynamics AX. W sektorze handlu detalicznego to nasz kolejny duży projekt. Wcześniej na bazie Microsoft Dynamics zbudowaliśmy rozwiązania dla m.in. Nine West, Bo Concept czy salonów prasowych Relay i Inmedio. Obecnie finalizujemy także prace wdrożeniowe w firmach Pepco Poland i MIX Electronics – mówi Piotr Szczerbiak, dyrektor konsultingu w Columbus IT.

Coraz większa liczba firm, które chcą wdrażać nowoczesne rozwiązania IT, nie musi świadczyć o poprawiających się nastrojach w branży. Jeszcze w marcu, jak wynika z badań Głównego Urzędu Statystycznego, 21 proc. menedżerów zarządzających punktami sprzedaży detalicznej wprawdzie sygnalizowało poprawę koniunktury, ale prawie taki sam odsetek respondentów wskazywał na przeciwny trend. Tym samym ocena sytuacji na rynku była gorsza niż w analogicznym miesiącu w ostatnich czterech latach. Odzwierciedleniem są utrzymujące się w wielu magazynach nadmierne stany zapasów. – Przy wsparciu ze strony rozwiązań informatycznych firmy mogą jednak zamortyzować niekorzystne uwarunkowania i rozwijać się szybciej niż konkurencja – dodaje Piotr Szczerbiak.

W ciągu trzech miesięcy sieć salonów Nine West z galanterią skórzaną i obuwiem dla pań wdrożyła Microsoft Dynamics NAV uzupełniony o dodatkowe narzędzie Retail. Nowe rozwiązanie umożliwiło m.in. śledzenie w czasie rzeczywistym sprzedaży, bieżące analizowanie bezpośrednich i pośrednich kosztów wprowadzania na rynek kolekcji oraz dynamiczny podgląd stanów magazynowych. Co pół godziny z każdego salonu system przesyła do centrali szczegółowe dane, dzięki czemu zarząd, dysponując bieżącym podglądem stanów magazynowych i sklepowych, może precyzyjnie planować obrót towarem. – Jeśli popyt w jednym miejscu słabnie, towar nie zalega na półkach, lecz zostaje natychmiast przesunięty do innego salonu. Dzięki temu dynamika sprzedaży nie słabnie, a firma dalej się rozwija – wyjaśnia Michał Słabowski, project manager Columbus IT.

Takich firm jak Nine West, które w trudnym okresie optymalizują swoją działalność dzięki zintegrowanym systemom informatycznym, jest coraz więcej. Relay i Inmedio wykorzystują Microsoft Dynamics AX do wsparcia zarządzania dystrybucją i zaopatrzeniem w ponad 500 punktach detalicznych. Pepco Poland z ponad 200 sklepami wdraża ten sam system, by podnieść wydajność w obszarze zarządzania m.in. finansami, środkami trwałymi, planowaniem zakupów i monitorowaniem dostaw. Podobne usprawnienia wprowadza także MIX Electronics, jedna z największych polskich sieci ofertą RTV, AGD i GSM.

MIX Electronics nie tylko posiada własne centrum logistycznego w Skawinie oraz pięć oddziałów w dużych aglomeracjach miejskich, ale też współpracuje z kilkuset salonami i sklepami firmowymi. Wdrożenie systemu IT w tak dużej organizacji wymagało gruntownego odwzorowania całego łańcucha dostaw, począwszy od zaopatrzenia i magazynowania, przez dystrybucję i sprzedaż detaliczną, do raportowania i audytu

Oprogramowanie, na którym dotychczas pracowała firma, było mało elastyczne i trudne w integracji z zewnętrznymi systemami. Jego zamknięta architektura stanowiła coraz większy problem.

– Wdrożenie Microsoft Dynamics AX pozwoli zautomatyzować większość procesów w firmie. System przypomina bowiem otwarte środowisko programowania, zatem integracja z zewnętrznymi systemami powinna być prosta i skuteczna, co zaprocentuje oczekiwanymi korzyściami biznesowymi – mówi Michał Zelik. – Nie tylko zostanie zredukowany czas dostępu do aktualizowanych na bieżąco informacji, ale będzie można też w porę racjonalizować procesy logistyczne.

źródło/autor: Columbus IT Partner

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.