Digital Avenue buduje grupę medialną

przez | 18/05/2010

Digital Avenue SA – holding medialno – technologiczny, notowany na warszawskiej giełdzie na rynku New Connect ogłosił nową strategię działania, której celem jest awans do pierwszej 20-tki największych grup medialnych w polskim Internecie oraz poprawa wyników finansowych.

Nowa strategia ma na celu wzmocnienie pozycji Digital Avenue w najważniejszych sektorach polskiego Internetu, które charakteryzują się największą rentownością użytkowników. Już teraz Spółka zajmuje czołowe pozycje w takich kategoriach tematycznych jak: serwisy kobiece, rozrywka, fotografia, styl życia, moda, uroda i planuje rozwijać się w kategoriach sport, nowe technologie, zdrowie i inne.

Strategia Digital Avenue zakłada rozwój w trzech kierunkach – poprzez szybszy rozwój organiczny portali już należących do holdingu, nowe projekty oraz akwizycje rentownych serwisów.

– Celem Digital Avenue jest wejście do pierwszej 20-tki największych grup medialnych w polskim Internecie, osiągając oglądalność ok. 4-5 mln unikalnych użytkowników miesięcznie poprzez szybszy rozwój organiczny już posiadanych portali internetowych oraz nowe projekty i przejęcia innych serwisów – mówi Piotr Wąsowski, nowy prezes zarządu Digital Avenue.

Spółka prowadzi obecnie szereg rozmów na temat ewentualnych przejęć. Interesują nas przede wszystkim rentowne serwisy działające w atrakcyjnych kategoriach. Jeśli uzyskane warunki będą atrakcyjne to, w ciągu najbliższych 12 miesięcy powinniśmy przejąć 2-3 projekty. Będziemy także uruchamiać kolejne przedsięwzięcia internetowe na bazie posiadanych aktywów – dodaje prezes Wąsowski.

W skład portfela Digitial Avenue wchodzą teraz: spółka Medousa (74% udziału w kapitale) – wydawca m.in. serwisów internetowych Fotosik.pl – przeznaczony dla osób zainteresowanych fotografią oraz spółka Styl.Media (100% udziału w kapitale) – wydawca lifestylowego portalu dla kobiet – Styl.fm.

Według najnowszych badań polskiego Internetu – Megapanel z lutego br. –powyższe serwisy docierają do ponad 3,2 mln internautów miesięcznie, co stanowi ponad 18% całego polskiego Internetu. Liczba odsłon stron portali wynosi ponad 66 mln miesięcznie. Aktualnie daje to Digital Avenue 26 pozycję w rankingu oglądalności wśród wszystkich polskich mediów i spółek technologicznych w polskim Internecie.

Spółki należące obecnie do Digital Avenue osiągnęły w sumie ponad 3,5 miliona złotych przychodów ze sprzedaży w 2009 roku. Medousa – wydawca m.in. serwisu Fotosik.pl wypracowała ponad 1,5 miliona przychodów ze sprzedaży, a Styl.Media – wydawca Styl.fm ponad 2,0 mln zł. Spółka Styl.Media będzie konsolidowana w wynikach grupy Digital Avenue począwszy od drugiego kwartału 2010.

Silną stronę grupy stanowi zróżnicowany model przychodów – najważniejsze źródła przychodów spółek portfela Digital Avenue to reklama internetowa, opłaty abonamentowe i subskrypcje z tytułu korzystania z usług internetowych oraz e-commerce i usługi typu Premium.

– Rozwój organiczny naszych portali, nowe projekty oraz rosnąca liczba unikalnych użytkowników i coraz wyższe wpływy pozwalają oczekiwać dalszego wzrostu przychodów ze sprzedaży w tym roku i w kolejnych latach, a także znacznej poprawy rentowności działalności – uważa prezes Wąsowski.

źródło/autor: Digital Avenue

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.