Zelmer odnosi sukces sprzedażowy na rynkach Europy Wschodniej

przez | 17/05/2010
  • Sukces sprzedażowy na rynkach Europy Wschodniej fundamentem dobrych wyników I kwartału 2010 r.
  • Sprzedaż krajowa na wysokim poziomie z ubiegłego roku
  • Spółka projektuje nową fabrykę i przygotowuje się do zmiany organizacji procesów produkcyjnych
  • Zelmer wśród najlepszych polskich marek

Przychody Grupy Zelmer, największego polskiego producenta drobnego sprzętu AGD, po pierwszym kwartale 2010 r. osiągnęły wartość 141,3 mln zł, co oznacza wzrost o 28% w stosunku do pierwszego kwartału roku 2009, kiedy to przychody wyniosły 110,8 mln zł. Na dobry wynik tego okresu wpłynął sukces sprzedażowy na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Po 3 miesiącach 2010 roku sprzedaż eksportowa osiągnęła wartość 47,8 mln zł, co stanowi 60% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, kiedy wyniosła 30,0 mln zł.

W pierwszym kwartale br. Spółka wypracowała zysk netto w wysokości 14,5 mln zł, podczas gdy rok temu generowała po 3 miesiącach stratę w wysokości 3,8 mln PLN.

– Wzrost udziału sprzedaży eksportowej nastąpił za sprawą największych odbiorców jakimi są Rosja i Ukraina. Takie efekty uzyskujemy dzięki budowie własnych organizacji sprzedażowych oraz dalszej ofensywie marketingowej z wykorzystaniem wielu narzędzi. Wysokie budżety marketingowe na lata 2010 – 2011 zabezpieczają nasz wzrost na tych rynkach – powiedział Janusz Płocica, Prezes Zarządu Zelmer S.A.

Pierwszy kwartał 2010 r. przyniósł rekordowe wzrosty na rynkach Europy Wschodniej. Sprzedaż na rynku rosyjskim po I kwartale 2010 r. ukształtowała się na poziomie 25,4 mln PLN, co stanowi wzrost o 391%. Na rynku ukraińskim nastąpił wzrost sprzedaży o 336%, osiągając poziom 7,4 mln PLN w I kwartale br.

Sprzedaż na rynku krajowym , osiągnęła poziom 81,0 mln PLN, co jest utrzymaniem poziomu sprzedaży z roku ubiegłego

Zelmer kontynuował w I kwartale br. politykę poszerzania asortymentu produktów. To właśnie nowe kategorie produktowe zanotowały wzrosty sprzedaży i udziałów rynkowych. Na polskim rynku pojawiły się nowe odkurzacze wodne i piorące oraz nowa linia produktów do stylizacji włosów Linea Bianca.

Spółka realizuje ogłoszone wcześniej plany inwestycyjne związane z budową nowej fabryki na wartość ok. 45 mln PLN. Obecnie trwają prace związane z projektowaniem fabryki i planowaniem nowego modelu organizacji produkcji. Trwają finalne czynności i uzgodnienia dotyczące umów z właścicielem gruntów pod budowę i wykonawcą inwestycji. W ramach realizacji projektu Spółka rozpoczęła działania zmierzające do wydzielenia dwóch kolejnych wydziałów z aktualnych struktur przedsiębiorstwa.

Polacy po raz kolejny okazali zaufanie produktom Zelmera. Spółka otrzymała kolejne wyróżnienie – Wizytówkę Polski 2010 r. Opinie Polaków o rodzimych produktach zbadał w marcu br. TNS OBOP. Polscy konsumenci uznali, że jest to marka, z której są dumni i poleciliby ją znajomym z zagranicy. Produkty były wybierane w poszczególnych kategoriach. Zelmer uzyskał w swojej kategorii aż 46% wskazań i stał się tym samym liderem w obszarze „produktów gospodarczych”. W generalnej klasyfikacji – ponad branżowymi podziałami – wśród 108 krajowych marek, Zelmer zajął trzecie miejsce za markami Atlas i Hortex.

źródło/autor: Zelmer

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.