Przychody w górę o 19% – Interactive Intelligence ogłasza wyniki finansowe pierwszego kwartału 2010

przez | 14/05/2010

Firma Interactive Intelligence (Nasdaq: ININ), międzynarodowy dostawca zintegrowanych rozwiązań z zakresu komunikacji IP dla biznesu, ogłosiła wyniki operacyjne za pierwszy kwartał 2010 r. Przychody firmy wyniosły 35 milionów dolarów, co oznacza wzrost o 19 % w stosunku do pierwszego kwartału roku 2009. Przychód ze sprzedaży produktów zwiększył się o 20 %, zaś przychód ze sprzedaży usług o 18 %.

Zysk netto liczony zgodnie z metodologią GAAP wyniósł 1,9 mln dolarów, co oznacza wzrost rzędu 58% w porównaniu z zyskiem netto 1,2 mln dolarów osiągniętym w analogicznym okresie 2009 roku. Zysk netto obliczany bez uwzględnienia metodologii GAAP wyniósł 4,1 mln dolarów wobec 2,9 mln dolarów w pierwszym kwartale 2009.

Na 31 marca 2010 r. bilans środków pieniężnych i inwestycji wynosił 71,4 mln dolarów przy braku zadłużenia.

„Nasza firma wykazuje stabilny wzrost liczby zamówień na wszystkich kluczowych rynkach” – powiedział założyciel i prezes Interactive Intelligence, dr Donald E. Brown. – „Wciąż zdobywamy nowych klientów na usługę CaaS (Communication-as-a-Service). Kolejne kontrakty w tym zakresie przyczyniły się do wzrostu przychodów firmy z usług. Ponadto dzięki opracowanej przez nas aplikacji IPA (Interaction Process Automation), która wpływa bezpośrednio na zwiększenie skuteczności i rentowności naszych klientów, udało nam się uzyskać wyróżniającą pozycję na rynku”.

Wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2010 roku:

  • wzrost marży brutto do poziomu 70,3 % w 2010 r. z poziomu 69,4 % w roku 2009;
  • zysk operacyjny obliczony zgodnie z metodologią GAAP w wysokości 4,0 mln dolarów w 2010 r. – wzrost o 65% z poziomu 2,4 mln osiągniętych w analogicznym okresie roku 2009;
  • zysk operacyjny obliczony niezgodnie z metodologią GAAP wysokości 5,0 mln dolarów w roku 2010 w porównaniu do 3,3 mln dolarów w pierwszym kwartale 2009 roku;

W pierwszym kwartale 2010 r. firma Interactive Intelligence:

  • została wymieniona w kwadrancie liderów raportu Gartnera „WorldWide Magic Quadrant for Contact Center Infrastructure”;
  • znalazła się na liście S&P SmallCap 600 Index oraz Nasdaq Global Select Market;
  • otrzymała tytuł Firmy Roku w branży centrów obsługi klienta w Ameryce Północnej przyznawany przez Frost & Sullivan;
  • została wymieniona przez CRM Magazine na liście Service Leaders for Contact Center Infrastructure (liderzy pośród firm usługowych z branży centrów obsługi klienta);
  • otrzymała nagrodę Produkt Roku 2009, przyznawaną przez magazyn Customer Interaction Solutions.

źródło/autor: Interactive Intelligence