Piwo Łomża Niepasteryzowane w kultowym „bączku”

Łomża Niepasteryzowane to nowy produkt Royal Unibrew Polska. Firma konsekwentnie rozwija i rozpowszechnia regionalne produkty, z flagową marką Łomża na czele. Tym razem w innowacyjny sposób podeszła zarówno do formuły, jak i opakowania produktu, oferując poszukiwane, cenione przez konsumentów piwo niepasteryzowane, oparte na recepturze flagowej Łomży, podając je w kultowym opakowaniu typu „bączek”.

Łomża Niepasteryzowane trafia do sklepów w dużych miastach oraz do sieci handlowych w Polsce. Jest to również kolejny etap ekspansji regionalnej Łomży do Warszawy, gdzie od ubiegłego roku marka ta się na dobre zadomowiła. Nowe piwo odpowiada na aktualnie żywe trendy konsumenckie, rozwijające się zwłaszcza w dużych aglomeracjach.

Royal Unibrew Polska opiera swoją strategię na rozwijaniu marek regionalnych i poszukiwaniu innowacyjności. Efektem takiego podejścia jest zachowanie w nowym produkcie walorów cenionego smaku i receptury regionalnego niemasowego piwa Łomża z jednej strony oraz z drugiej odpowiedź na trendy i poszukiwania konsumentów, którzy są zmęczeni masowymi produktami, nierozpoznawalnymi, podobnymi do siebie w smaku, w wyglądzie i w reklamie. Wielu konsumentów rozpoczęło poszukiwania produktów „z korzeniami” – rodzimych, regionalnych, „prawdziwych”, tradycyjnych, nieskażonych masowością. Takim „piwem z duszą”, pochodzącym z czystego regionu jest marka Łomża.

Na fali poszukiwania inności konsumenci zaczęli doceniać piwa o wyróżniających się smakach, a także o krótszym terminie przydatności do spożycia. Dlatego chętnie testują między innymi piwa niepasteryzowane. Łomża Niepasteryzowane ma także dodatkowy atrybut, jakim jest kultowa butelka zwana „bączkiem”, kojarząca się z dawnymi czasami, autentycznością, sentymentalną tęsknotą za przeszłością. Etykieta piwa dopełnia całości, nawiązując do trendów bliskich ekologii i tzw. „oldschoolowi” czyli poszukiwaniu pewnej swojskości, dawnych smaczków w kształtach i wyglądzie. Warto zaznaczyć, że butelka „bączek” jest cały czas obecna na macierzystym rynku piwa Łomża. Jej nowy wariant zaś to opakowanie bezzwrotne. Powstało w wyniku wprowadzenia innowacyjnego wariantu produktu przeznaczonego na rynki aglomeracji i do sieci handlowych.

Beata Pawłowska, Dyrektor Generalny Royal Unibrew Polska powiedziała: „ Zdecydowaliśmy się na kolejny innowacyjny krok i wyprodukowanie specjalnego piwa dla konsumenta poszukującego, wymagającego, który ceni sobie nie tylko wyjątkowość smaku, tradycyjność receptury, ale także jest znużony masowością i nierozpoznawalnością dużych globalnych czy też ogólnokrajowych marek. Niemasowość i autentyczność piwa warzonego w regionalnym browarze sprawiają, że Łomża jest postrzegana jako piwo lepsze niż marki produkowane na skalę przemysłową. Łomża jest lepsza, ponieważ nie zatraciła ducha prawdziwego piwa. Nasz koncept Łomży Niepasteryzowanej oparliśmy na dwóch głównych przesłankach: chcieliśmy stworzyć piwo dla koneserów, świeże, wyborne, wyjątkowe i niekoniecznie powszechnie dostępne, a jednocześnie piwo oparte na dobrze znanej i cenionej recepturze. Piwo zarówno nowatorskie, jak i tradycyjne. Wiąże się to z coraz bardziej zauważalnym odwrotem od marek piw produkowanych masowo, zunifikowanych, nierozpoznawalnych w smaku. Jak potwierdziły zainicjowane przez nas badania, istnieje obecnie żywa tendencja do spożywania i testowania piw o różnych smakach, tradycyjnych recepturach, krótszych terminach przydatności do spożycia. Konsument zwraca się również do produktów regionalnych.”

Royal Unibrew Polska zaprosiło do współpracy przy tworzeniu tego projektu agencję Touch Ideas i jej lidera, Bartłomieja Serafińskiego.

Radek Kasyk, Dyrektor Marketingu Royal Unibrew Polska powiedział: „Agencja Touch Ideas oferuje przydatną dla nas w projekcie rozwoju Łomży Niepasteryzowanej kompleksową usługę łączącą doświadczenie badawcze i nowatorskie podejście do badań konsumenckich z innowacyjnym dizajnem. W efekcie powstał produkt odpowiadający najnowszym trendom zarówno pod względem smaku i jakości, jak i wyglądu. Piwo to nie jest powszechnie reklamowane, informacje o nim są przekazywane z ust do ust. Nie wykluczamy także zastosowania technik z obszaru marketingu szeptanego.”

Piwa niepasteryzowane cechuje zazwyczaj krótszy okres przydatności do spożycia. Wyprodukowane w ten sposób piwo zyskuje ceniony i poszukiwany przez konsumentów świeży, naturalny smak – inny niż w przypadku piwa pasteryzowanego.

Agata Czarnecka, Dyrektor Produkcji Royal Unibrew Polska powiedziała: „Z punktu widzenia technologii produkcji zmiana polega na zastąpieniu dotychczas stosowanej metody walki z bakteriami polegającej na krótkotrwałym ogrzaniu piwa do wysokiej temperatury poprzez bardzo dokładną jego filtrację. Zazwyczaj produkowane piwo pasteryzowane poddawane jest wysokiej temperaturze, aby zniszczyć znajdujące się w nim bakterie, które mogłyby wpłynąć na jego zepsucie, skwaśnienie lub zmętnienie. W nowej technologii, zamiast ogrzewać piwo do wysokiej temperatury stosujemy mikrofiltrację. Zainstalowaliśmy w łomżyńskim browarze nowy sprzęt, przeznaczony specjalnie do potrzeb produkcyjnych piwa niepasteryzowanego. Piwo to przechodzi przez bardzo drobną membranę filtracyjną, która nie pozwala, aby jakakolwiek bakteria mogła dostać się do finalnego produktu.”

W coraz bardziej anonimowym, zaganianym, zindustrializowanym świecie, uświadamiamy sobie coraz częściej wielką wartość wszystkiego, co powstało poza zgiełkiem aglomeracji, produktów tworzonych w poszanowaniu najlepszych regionalnych tradycji, z dala od wielkich ośrodków przemysłowych. Takim potrzebom poszukiwania autentyczności i swojskości odpowiada Łomża Niepasteryzowane.

Opis produktu:

Piwo Łomża Niepasteryzowane

Opakowania: butelka „bączek” bezzwrotna 0,33l

Kartony zbiorcze 10 i 20 sztuk

Sprzedaż: duże miasta, sieci handlowe

źródło/autor: Royal Unibrew

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu