Meritum Bank udostępnił Klientom raporty BIK on-line w systemie bankowości elektronicznej

przez | 12/05/2010

Meritum Bank, jako pierwszy bank w Polsce, umożliwił klientom szybkie uzyskanie raportu o ich historii kredytowej zgromadzonej w Biurze Informacji Kredytowej. Z usługi może skorzystać każdy klient posiadający MeritumKonto Zarabiające z dostępem do systemu bankowości elektronicznej. Raport BIK dostępny nawet w kilka minut to ogromne ułatwienie dla każdego, kto myśli o zaciągnięciu kredytu. Do tej pory uzyskanie raportu wymagało osobistej wizyty w BIK lub wysłania pocztą korespondencji papierowej, co zdecydowanie wydłużało cały proces.

Klient zainteresowany raportem powinien złożyć wniosek za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej Meritum Banku. Raport w wersji elektronicznej będzie dostępny w systemie pod specjalnym linkiem w ciągu nawet kilku minut. Dzięki nowej usłudze, klient ma możliwość monitorowania na bieżąco stanu swoich zobowiązań, jak również sprawdzania, jak zmienia się jego ocena punktowa w BIK.

„Jesteśmy pierwszym bankiem w Polsce, który w ścisłej współpracy z Biurem Informacji Kredytowej dał klientom możliwość zapoznania się z informacjami na temat ich historii kredytowej zgromadzonej w BIK. Uważamy, że to zupełnie nowy standard na rynku. Zależy nam nie tylko na wprowadzeniu ciekawej funkcjonalności, ale także na promowaniu dbania o pozytywną historię kredytową przez klientów.” – mówi Joanna Krzyżanowska, Wiceprezes Meritum Banku.

Raporty BIK dostępne są nie tylko w polskiej, ale również w angielskiej wersji językowej. Raporty w języku angielskim udostępniono z myślą o Polakach mieszkających poza granicami kraju, których historia kredytowa „została” w Polsce. Obecnie, banki zagraniczne nie mają możliwości bezpośredniego dostępu do bazy BIK. Klient może więc sam pomóc tym instytucjom uzyskać dostęp do jego historii kredytowej. Wystarczy tylko złożyć w systemie bankowości elektronicznej Meritum Banku wniosek o raport BIK w angielskiej wersji językowej i okazać w zagranicznym banku jako dowód swojej wiarygodności.

Historia kredytowa to inaczej finansowy obraz klienta, powstający z danych przekazywanych do BIK przez wszystkie banki oraz SKOK-i. Każdy klient ma więc wpływ na to, jak będzie wyglądał jego portret w oczach banków.

Dzięki historii kredytowej klient jest dla banków wiarygodny, co z kolei może przełożyć się na lepsze warunki finansowe, np. niższe oprocentowanie kredytu, skrócenie lub uproszczenie procedur udzielania kredytów, obniżenie opłat i prowizji. Brak wiedzy o historii kredytowej klienta uniemożliwia bankom zastosowanie swoistej premii za rzetelność finansową. Raporty to również metoda weryfikacji, czy nikt nie próbował zaciągnąć kredytu posługując się dowodem tożsamości danej osoby. Klient regularnie korzystający z raportów i sprawdzający stan swoich zobowiązań może ochronić się przed nadmiernym zadłużeniem oraz zorientować się, czy ma szansę uzyskania kolejnego kredytu. Jeśli klient w przeszłości poręczał kredyty innym osobom, to raport może być źródłem wiedzy, czy poręczony kredyt jest spłacany w terminie.

Aby uzyskać raport BIK w Meritum Banku należy otworzyć on-line darmowy rachunek MeritumKonto Zarabiające. Następnie, należy zalogować się do systemu bankowości elektronicznej i w menu „Wnioski i dyspozycje” wybrać „Raport kredytowy BIK” oraz „Złóż wniosek”. Plik z raportem w formacie PDF jest zaszyfrowany dla bezpieczeństwa danych klienta. Do jego otworzenia konieczne jest wprowadzenie hasła otrzymanego z BIK w wiadomości SMS dostarczonej na telefon komórkowy klienta.

Więcej na temat raportów BIK na stronie www.meritumbank.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.