Akcje firmy Amadeus w obrocie na hiszpańskim parkiecie

Firma Amadeus IT Holding, S.A. (Amadeus), do której należy Amadeus IT Group, S.A., wiodący dostawca rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej, rozpoczęła emisję swoich akcji 29 kwietnia 2010 r. o godzinie 11:00 na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji.

Ten udany debiut pierwszych ofert publicznych jest jednym z największych w ostatnich latach na europejskich rynkach. Wejście Amadeus na giełdę uświetniło uroczyste spotkanie na madryckiej Giełdzie Papierów Wartościowych, którego gospodarzami byli Antonio Zoido, przewodniczący Bolsas y Mercados Españoles (BME) oraz David V. Jones, prezes i dyrektor generalny firmy Amadeus.

– Debiut ten to kolejny sukces w historii Amadeus, który podkreśla ogrom pracy wykonanej w ostatnich latach przez cały zespół firmy. Co ważne, stanowi on również potwierdzenie wielkiego zaufania licznych klientów z całego świata, którzy korzystają z naszych rozwiązań technologicznych i współpracują z nami. W kolejnych latach Amadeus będzie koncentrować swoje działania i zasoby na umacnianiu pozycji lidera oraz rozwijaniu działalności dla realizacji zasadniczego celu – zapewnienia maksimum korzyści swoim klientom i udziałowcom. Pragnę gorąco podziękować inwestorom za zaufanie, które okazali firmie Amadeus – komentuje David V. Jones.

Wicedyrektor Luis Maroto, który w styczniu 2011 r. obejmie stanowisko prezesa i dyrektora generalnego firmy Amadeus, dodaje: – Cieszy nas niezwykle wysoki popyt na akcje oraz sukces oferty publicznej. Amadeus ma solidny, sprawdzony model biznesowy, czego dowodem jest fakt, iż wielu inwestorów zaszczyciło nas swoim wsparciem. Wchodząc na giełdę, zwiększamy swój potencjał inwestowania w nowe przedsięwzięcia oraz przewagę konkurencyjną jako dostawca rozwiązań technologicznych dla światowej branży turystycznej.

Kurs akcji został wyceniony na 11 euro za akcję, co oznacza wartość giełdową 4,93 mld euro. Całkowita wartość oferty przed realizacją tzw. „green shoe” to 1,32 mld euro, zaś po pełnej realizacji „green shoe” wzrasta do 1,45 mld euro, co czyni z pierwszej oferty publicznej firmy Amadeus największą taką ofertę na europejskich rynkach w ostatnich latach.

Przed każdą realizacją tzw. „green shoe” podział kapitału akcyjnego będzie następujący: 36,28% Amadelux Investments (BC Partners i Cinven), 15,91% Air France, 7,96% Lufthansa, 9,00% Iberia, 3,98% udziały mniejszościowe, 0,13% skarb państwa i 26,74% – publiczne. Przy założeniu pełnej realizacji „green shoe”, podział kapitału akcyjnego będzie wyglądał następująco: 34,67% Amadelux Investments, 15,21% Air France, 7,60% Lufthansa, 9,00% Iberia, 3,98% udziały mniejszościowe, 0.13% skarb państwa i 29,41% – publiczne.

źródło/autor: Amadeus

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu