Wirtualne przymierzalnie Tommy Hilfiger

przez | 05/05/2010

Grupa Tommy Hilfiger jako pierwsza w branży wykorzystała technologię telepresence do stworzenia „wirtualnych przymierzalni”. Rozwiązanie to pozwoli ograniczyć koszty, przyspieszyć proces wprowadzania towarów na rynek i dbać o środowisko naturalne.

Wiodąca marka lifestylowa Tommy Hilfiger, sygnowana przez jednego z największych projektantów marek odzieżowych na świecie, podpisała pięcioletni kontrakt na dostawę usług ze spółką BT. Zgodnie z postanowieniami umowy, BT dostarczy rozwiązania wideokonferencyjne, obejmujące pierwsze w tej branży „wirtualne przymierzalnie”, które spółka stworzyła wspólnie z firmą TANDBERG, obecnie będącą częścią nowo powstałej grupy Cisco TelePresence Technology Group.

Wirtualne przymierzalnie umożliwiają natychmiastową, bezpośrednią komunikację i współpracę pomiędzy projektantami Tommy Hilfiger, a producentami. Rozwiązanie to pozwala na nawiązanie łączności pomiędzy biurami w Amsterdamie, Nowym Jorku, Hong Kongu i Tokio, a potencjalnie z jeszcze większą liczbą placówek.

Wirtualne przymierzalnie – oparte o rozwiązanie Unified Communications Video dostarczone przez BT, w połączeniu z technologią TANDBERG dostarczoną przez Cisco – wyposażone zostały w mobilne kamery i urządzenia rejestrujące, umożliwiające zespołowi projektantów, z siedzibami w Amsterdamie i Nowym Jorku, szybszą i efektywniejszą współpracę z zespołem produkcyjnym mieszczącym się w Hong Kongu. Zespoły będą miały od tej pory możliwość omówienia twarzą w twarz procesu wytwarzania każdego elementu kolekcji, bez konieczności udawania się w czasochłonne podróże lotnicze.

„Byliśmy pod ogromnym wrażeniem wiedzy i doświadczenia przedstawicieli BT w zakresie wideokonferencji. Ten fakt, w połączeniu z twórczym i innowacyjnym rozwiązaniem zaproponowanym przez zespół BT-Cisco, sprawiły, że decyzja była prosta”, powiedział Fred Gehring, CEO w grupie Tommy Hilfiger. „Rozwiązanie to zaoszczędzi zarówno nasz czas, jak i pieniądze. Zespoły będą miały możliwość pozostawać w interakcji i współpracować tak, jakby znajdowały się w tym samym pomieszczeniu. To z pewnością uczyni nasz proces produkcyjny bardziej sprawnym i konkurencyjnym. Czekamy z niecierpliwością na ulepszoną i regularniejszą komunikację pomiędzy naszymi filiami na całym świecie.”

Bas Burger, CEO spółki BT Benelux, dodał: „Rozwiązanie to zmniejszy również w znaczący sposób emisję dwutlenku węgla. To sytuacja, w której zrównoważony wzrost i redukcja kosztów idą w parze ze sobą. W BT rozumiemy, że ochrona środowiska naturalnego nie jest działaniem altruistycznym. Aby utrzymać się na rynku, inwestycje muszą przynosić dochody.”

„Grupa Tommy Hilfiger od zawsze wyznaczała trendy, co obecnie widać w ich innowacyjnym podejściu do wirtualnych projektów i współpracy”, powiedział Fredrik Halvorsen, starszy wiceprezes grupy TelePresence Technology Group, Cisco. „Podobnie, jak inne wiodące spółki, grupa Tommy Hilfiger zauważyła, że wysokiej jakości rozwiązania telepresence mogą przyspieszyć procesy i zwiększyć ich wydajność, co pozwoli na uzyskanie znaczącej przewagi konkurencyjnej.”

Kontrakt obejmuje dwa systemy TANDBERG Telepresence T3 (w Amsterdamie oraz w Nowym Jorku), jeden system Telepresence T1 w Tokio, trzy dostosowane indywidualnie „wirtualne przymierzalnie”, oparte o system Telepresence T1, w Amsterdamie, Nowym Jorku i Hong Kongu, osprzęt komputerowy, infrastrukturę wspomagającą oraz oprogramowanie.

BT zaopatrzy również Grupę Tommy Hilfiger w system One Source for TANDBERG, kompleksowy i uniwersalny pakiet serwisowy, obejmujący całodobowe wsparcie techniczne, zautomatyzowane szeregowanie oraz łączenie połączeń, usługi serwisowe w siedzibie klienta, aktywny system monitoringu oraz zdalną diagnostykę.

źródło/autor: European Communications