Elektroniczny Sprzedawca

Współczesny klient ma coraz większą trudność w dokonywaniu obiektywnych wyborów, a ilość personelu mogącego pomóc w podjęciu decyzji jest niestety ograniczona. Fakt, że produkt jest dostępny i dobrze wyeksponowany, nie świadczy o sukcesie jego sprzedaży – klienci chcą wiedzieć więcej. Rozwiązaniem problemu jest dostępny na rynku Elektroniczny Sprzedawca. Na pytania dotyczące tego rozwiązania odpowiada Agnieszka Jankowiak, dyrektor zarządzający Grupy HANDS

Dlaczego warto korzystać z Elektronicznego Sprzedawcy?

Ilość elementów reklamowych, ulotek, standów, plakatów, stoperów i innych materiałów promocyjnych w punktach sprzedaży powoduje, iż klientowi coraz trudniej dokonać obiektywnego wyboru. Klient, który nie wie na co się zdecydować, poszukuje odpowiedzi u sprzedawcy – chce się dowiedzieć, który produkt najbardziej spełnia jego oczekiwania. Zyski z zastosowania Elektronicznego Sprzedawcy płyną dla każdej ze stron – klient jest zadowolony z obsługi, a producent, oprócz zysków na koncie, pozyskuje dodatkową wiedzę na temat swoich klientów.

Jak funkcjonuje Elektroniczny Sprzedawca?

Elektroniczny Sprzedawca to terminal komputerowy z monitorem dotykowym. Jest dedykowany konkretnej kategorii produktowej lub producentowi. Jego głównym zadaniem jest pomoc w wyborze odpowiedniego produktu. Po wykryciu ruchu Elektroniczny Sprzedawca zachęca do skorzystania z porad. Zadaje pytania na temat potrzeb, a następnie przedstawia propozycje najlepiej do nich dopasowane. Ponadto, umożliwia konsumentom uzyskanie szczegółowych porad produktowych, odnalezienie produktu na półce czy kontakt z infolinią produktową. Rodzaj i forma obudowy są również dostosowywane do wnętrza, w którym dany terminal się znajduje.

Jakie są zalety Elektronicznego Sprzedawcy w porównaniu do innych narzędzi istniejących na rynku?

W odróżnieniu na przykład od powszechnie znanych infokiosków, system nie oferuje tylko katalogu informacyjnego, lecz w sposób w pełni interaktywny prowadzi konsumenta przez proces wyboru produktów. Wizualna strona terminala komunikuje klientowi, że chcemy z nim „rozmawiać”. Prezentowana postać sprzedawcy zachęca do podejścia i sprawdzenia, w czym elektroniczny doradca – specjalista z ramienia danego producenta – może nam pomóc. Istotną zaletą jest fakt, że Elektroniczny Sprzedawca posiada swoją „pamięć”, która pozwala nam zbierać dane na temat potrzeb i preferencji naszych klientów. Umożliwia też wydelegowanie jednocześnie setek przedstawicieli firmy, aby czekali na klientów przy regale z naszymi produktami.

źródło/autor: LTM

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu