AGROS NOVA sprzedaje markę SORELLA

Agros Nova podpisała z firmą Pamapol umowę sprzedaży marki dżemowej Sorella. Poza prawami do znaku towarowego, projektów etykiet i opakowań dżemów oraz wzoru przemysłowego, transakcja obejmuje również nabycie przez Pamapol dwóch linii produkcyjnych do wytwarzania dżemów. Odrębna umowa, podpisana również w dniu dzisiejszym, dotyczy sprzedaży aktywów obrotowych, a więc zapasów wyrobu gotowego (dżemów Sorella). Wartość obydwu transakcji przekracza 6,2 mln zł netto.

Podpisanie umowy pomiędzy Agros Nova a Pamapolem poprzedził otwarty przetarg, trwający od października ubiegłego roku. Na ogłoszenie Agros Nova odpowiedziało wówczas kilkanaście firm, które odpadały na kolejnych etapach postępowania przetargowego. Pod koniec marca właśnie Pamapol otrzymał od Agros Nova wyłączność na negocjacje dotyczące przejęcia aktywów Sorelli, która wygasała 30 kwietnia.

Sprzedaż marki Sorella była wymogiem UOKiK, warunkującym zgodę Urzędu na przejęcie przez grupę Agros Nova firm Kotlin i Elbro od norweskiego koncernu Orkla, które dokonało się ostatecznie w lipcu ubiegłego roku i było największą transakcją zrealizowaną w branży żywnościowej w Polsce w 2009 r.

Dzisiejsza umowa również uzyskała wymaganą akceptację Prezesa UOKiK.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że zgodnie z planem udało nam się podpisać umowy dotyczące sprzedaży aktywów Sorelli, a tym samym wypełnić warunki nałożone przez Prezesa UOKiK.” – komentuje Joanna Bancerowska, rzecznik grupy Agros Nova – „Przejęcie Kotlina i Elbro, którego efektem było m.in. pojawienie się marek Kotlin i Elbro w naszym portfolio,, przynosi nam już wymierne pozytywne efekty skali i synergii. Przyczyniło się również do wzrostu naszych ubiegłorocznych przychodów. Aktualna sprzedaż Sorelli, którą zarządzaliśmy przez ostatnich dziewięć miesięcy, w niczym nie zmienia pozycji rynkowej Agros Nova.” – podkreśla J. Bancerowska. – „Dzięki marce Łowicz, która należy do najsilniejszych polskich marek spożywczych, Agros Nova od lat jest niekwestionowanym liderem zarówno kategorii dżemów (46% udziałów), jak też całego segmentu produktów dżemowych (ok. 44% udziałów), obejmującego obok dżemów także pięć innych kategorii produktowych. Liczymy, że w Pamapolu znajdziemy konkurenta angażującego się w działania na rzecz pobudzenia konsumpcji, która warunkuje rozwój tego rynku, jak też budowania pozytywnego wizerunku całej kategorii dżemów.”

Z pozytywnego finału negocjacji z Agros Nova zadowolony jest również Krzysztof Półgrabia, Prezes Pamapolu: – ” Zakup praw do marki Sorella doskonale wpisuje się w strategię Grupy Kapitałowej Pamapol. Dzięki tej akwizycji wejdziemy na intratny rynek, na którym do tej pory nie byliśmy obecni. Poszerzając nasze portfolio o brand Sorella liczymy nie tylko na dodatkowe przychody, ale także na wyższe zyski dzięki efektowi synergii. Produkcją Sorelli zajmą się Warmińskie Zakłady Przetwórstwa Owocowo- Warzywnego w Kwidzynie, które posiadają bezpośredni i stały dostęp do surowca. Pozwoli nam to na optymalizację produkcji, zarówno w segmencie dżemów, jak i owoców mrożonych oraz kompotów, a tym samym zwiększy potencjał sprzedażowy Grupy.”

Agros Nova to grupa kapitałowa, w skład której wchodzi sześć podmiotów, w tym największe: Agros Nova Sp. z o.o., Kujawskie Zakłady Przemysłu Owocowo – Warzywnego (KZPOW) we Włocławku oraz Kotlin Dystrybucja. Grupa dysponuje czterema zakładami produkcyjnymi i nowoczesnym centrum logistycznym. Zatrudnia ponad 2,2 tys. pracowników. W swoim portfolio ma osiem doskonale rozpoznawalnych marek. To znane i cieszące się zaufaniem polskich konsumentów: Łowicz, Fortuna (Pysio, Karotka), Garden, Tarczyn, Krakus, DrWitt, Kotlin i Elbro.

Strategia biznesowa Agros Nova, oparta jest na trzech filarach:

  • soków, nektarów i napojów niegazowanych (SNNN),
  • przetworów owocowo-warzywnych,
  • potraw gotowych.

W każdym z segmentów i kategorii, w których konkuruje Agros Nova, grupa jest zawsze w trójce liderów rynkowych.

Swoje przychody za 2009 r. grupa szacuje na ok. 950 mln zł, co oznacza ok. 11% wzrost w stosunku do roku 2008. Przedsiębiorstwo może pochwalić się również zwiększeniem udziałów rynkowych w większości segmentów spożywczych, w których są obecne marki Agros Nova (m.in. ketchupów, dań i zup gotowych, produktów mrożonych). W tym roku Agros Nova planuje kilkuprocentowy wzrost przychodów i kolejne inwestycje. Firma szacuje, że po ubiegłorocznej akwizycji Kotlina jest prawdopodobnie największym przetwórcą owoców i warzyw w Polsce.

źródło/autor: Agros Nova

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu