Doskonałe wyniki za rok 2009 i wysokie prognozy eSKY.pl na 2010

Ubiegły rok był dla Internetowego Centrum Podróży eSKY.pl szczególnie udany. Spółka nie tylko osiągnęła rekordowe w stosunku do lat poprzednich przychody, ale także wyraźnie przekroczyła wcześniejsze prognozy. Przychody eSKY.pl w 2009 r. wyniosły 127 mln zł i były wyższe aż o 76 proc. od uzyskanych w 2008 r. Zysk brutto wyniósł zaś 1,7 mln zł. W roku 2010 serwis zamierza osiągnąć przychody rzędu 180 mln PLN i odnotować zysk co najmniej na poziomie zeszłorocznego.

Tak dobre wyniki eSKY.pl tylko potwierdzają rosnącą rolę serwisów internetowych, jako ważnego kanału sprzedaży produktów i usług turystycznych. Wzrost przychodów to zasługa długofalowego procesu inwestycyjnego. Teraz odczuwamy efekty takich działań, jak uruchomienie autorskiej wyszukiwarki eSKY Travel Search w 2007 r., zwiększenie rozpoznawalności marki oraz wdrożenie nowych produktów. Prognozy na 2010 r. są realne, gdyż od początku roku rejestrujemy stały wzrost zainteresowania nasz ofertą. Tylko w marcu udało nam się sprzedać produkty turystyczne o łącznej wartości 14 mln zł – mówi Piotr Stępniewski, prezes eSKY.pl.

Ubiegły rok generalnie nie był dla branży turystycznej udany. Według raportu Polskiej Organizacji Turystycznej z 2009 r. aż 22 proc. mniej Polaków zdecydowało się na wyjazd za granicę. Wpłynęło to na znaczne osłabienie kondycji finansowej krajowych touroperatorów. Udziały w rynku powiększyły za to serwisy sprzedające produkty turystyczne przez Internet. Większość z nich powtórzyło wyniki finansowe z roku 2008, natomiast Internetowe Centrum Podróży eSKY.pl nie tylko uzyskało zakładane na początku roku wyniki, ale także przekroczył je o 7 mln. Należy podkreślić, że udało się to osiągnąć wyłącznie poprzez sprzedaż biletów lotniczych, ubezpieczeń turystycznych oraz rezerwacje hotelowe.

W 2009 r. Internetowe Centrum Podróży eSKY.pl poszerzyło swoją ofertę m.in. o możliwość rezerwacji miejsc hotelowych oraz sprzedaż ubezpieczeń turystycznych. W listopadzie pod marką eSKY uruchomiono siostrzany serwis w Rumunii, w ślad za uruchomionym już wcześniej z sukcesem serwisem w Bułgarii. Plany eSKY.pl na 2010 r. wyglądają równie ambitnie. Już niebawem uruchomiana zostanie sprzedaż ofert touroperatorów, a pod koniec roku planowana jest dalsza ekspansja na rynkach zagranicznych.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu