Jak skutecznie działać w branży mody

przez | 18/03/2010

Najnowsze badania konsumenckie, trendy na rynku centrów handlowych i sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepach – to główne tematy Fashion Retail Forum 2010, z którymi mogli się zapoznać uczestnicy imprezy. 2 marca br. podczas targów mody w Poznaniu obyła się pierwsza edycja Fashion Retail Forum, imprezy skierowanej do detalistów z branży mody, której organizatorem była firma Promedia, a Partnerem Głównym Międzynarodowe Targi Poznańskie. Forum otworzyli uroczyście Przemysław Trawa, wiceprezes Międzynarodowych Targów Poznańskich, Elżbieta Roeske dyrektor grupy produktów MTP  oraz Jerzy Osika, prezes Promedia.

Cykl seminariów rozpoczął wykład Jacka Młynarskiego, dyrektora ds. badań PBS DGA. Zaprezentował on niezwykle interesujące dane na temat zmian zachowań konsumenckich w ostatnich miesiącach i przedstawił profile klientów marek modowych. Z kolei Dagmara Filipiak, senior konsultant Jones Lang LaSalle, omówiła trendy na rynku centrów handlowych w Polsce.

Podczas forum nie zabrakło też tematów poświęconych działaniom w miejscu sprzedaży. O tym, jak podnieść sprzedaż, dzięki dobremu visual merchandisingowi, można było dowiedzieć się z wykładu dr Marka Borowińskiego, właściciela portalu www.visualmerchandising.biz. Natomiast na seminarium Tomasza Rzeźnika, specjalisty ds. marketingu Emtronet Digital Signage & Internet, uczestnicy mieli okazję poznać nowoczesne multimedialne technologie promocji w miejscu sprzedaży. Wiele cennych informacji można było też zdobyć na wykładzie Jerzego Osiki, prezesa firmy Promedia, który od lat prowadzi szkolenia dla odzieżowych sieci handlowych. Opowiedział on, w jaki sposób można podnieść jakość obsługi klientów w sklepach i jak skutecznie szkolić sprzedawców.

Podczas Fashion Retail Forum rozstrzygnięto konkurs Fashion Website Awards na najlepsze strony internetowe i sklepy on-line w branży mody. W czwartej edycji konkursu nagrodzono sklepy internetowe: „Intymna.pl” (I miejsce), „Areyoufashion.com” (II miejsce) i „Laszafa.pl” (III miejsce). W kategorii „Handel” zwyciężyły firmy Wittchen (I miejsce) oraz Ada Plus i Top Trendy (ex aequo II miejsce), natomiast w kategorii „Producent/ Importer” firmy: Digel (I miejsce), Coats i Dress Code (ex aequo II miejsce).

Organizatorem  Fashion Retail Forum i konkursu Fashion Website Awards jest firma Promedia, wydawca czasopism i dostawca usług szkoleniowo-marketingowych dla branży mody, wyposażenia wnętrz i hotelarsko-gastronomicznej. Natomiast Partnerem Głównym imprezy  oraz  patronem konkursu są Międzynarodowe Targi Poznańskie.