Skuteczność Twojej kampanii Adwords zależy od jakości Twojego konta.

To czyste i potwierdzone fakty nie tylko przez użytkowników, którzy na co dzień mają do czynienia  z tworzeniem kampanii Adwords, ale również samego twórcę systemu – Google. To w jaki sposób zorganizujesz konto i jakie wyniki osiągną twoje reklamy w dużej mierze zależy od poprawności oraz rodzaju ustawień kampanii.  Jak osiągnąć wysoki wynik jakości? Jak trafić do grupy docelowej? I od czego zacząć?

Faza I – zadbaj o konto jak o samochód

Zanim przejdziesz do etapu budowania kampanii zapoznaj się z kontem Adwords. Postaraj się zaznajomić z jego funkcjami i możliwościami. Poznaj narzędzia, które ułatwią Ci pracę podczas tworzenia strategii działań. To w jaki sposób zorganizujesz sobie pracę na koncie wpłynie na jej dalszy efekt. Im lepiej pogrupowana kampania, im dokładniejsze słowa kluczowe, im trafniejsze treści reklam, tym lepszy efekt kampanii, a co za tym idzie krótsza droga do osiągnięcia celu.

Najprościej panel Adwords porównać do jadącego samochodu. Jeśli wszystkie jego części działają sprawnie, samochód porusza się bez przeszkód. W momencie gdy zepsuciu ulega jedna z części np. silnik wówczas samochód ulega awarii. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku konta. Jeśli elementy tworzące kampanię nie współgrają ze sobą kampania jest nieskuteczna, nieefektywna i w ostate-czności nie przynosi żadnych rezultatów. Podobnie jak przygotowujemy się do pierwszej jazdy analizując podręcznik kierowcy tak też powinien wyglądać pierwszy kontakt z panelem Google.

Faza II – zadbaj o poprawne ustawienia kampanii

Panel Adwords oferuje szereg opcji wartych wykorzystania podczas budowania kampanii. Nie oznacza to jednak, że każda z nich musi zostać zastosowana w kampanii. Tworząc reklamy dla zawężonej grupy docelowej warto przeanalizować czy kierowanie reklam na wszystkie regiony będzie tak opłacalne jak skierowanie reklam tylko na teren gdzie działa firma. „Jednym z podstawowych błędów popełnianych przy tworzeniu kampanii są zbyt ogólne frazy kluczowe, skierowane do odbiorów z całej Polski, podczas gdy oferta dotyczy jedynie danego miasta” – stwierdza Anna Sikorska, SEO Director Adseo.pl. ”Takie nieprzemyślane działania mogą przynieść niepożądaną konwersję w postaci wejść na stronę, a tym samym wyklikiwanie reklamy, przez osoby zupełnie niezainteresowane daną firmą”- dodaje.  Podobnie sytuacja wygląda podczas tworzenia listy słów kluczowych czy treści reklam. Jeśli zamierzamy wykorzystać technikę długiego ogona trafiając do osób zainteresowanych stricte naszą usługą czy produktem lista słów jaką zbudujemy opierać się będzie na konkretnych modelach naszego produktu. W takim przypadku górę biorą dopasowania słów kluczowych i sposób ich zastosowania. Będą one stanowiły sedno ustawień naszej kampanii. Nie znając tych elementarnych możliwości kampania, którą sami przygotujemy może pojawić się w Google, ale ostatecznie zebrać żniwa w ciągu kilku dni – innymi słowy stracimy cały zaplanowany budżet miesięczny w ciągu kilku dni nie znając powodu ani nie widząc efektu.

Często podczas tworzenia kampanii linków sponsorowanych osoby, które rozpoczynają pracę   z programem bazują na automatycznych ustawieniach. W tym właśnie celu powstała akcja „Bezpłatne Audyty Adwords”, w której analizując konta klientów staramy się pokazać błędy oraz podsunąć pomysły w jaki sposób samemu efektywnie zarządzać kontem – mówi Anna Sikorska, SEO Director  w Adseo.pl. Szkopuł tkwi w odpowiednim wykorzystaniu tego co oferuje panel. Możliwości jest sporo, ale nie wszystkie warte zastosowania.

Faza III – buduj pozytywną historię konta…

…bez niej marne szanse na optymalne prowadzenie kampanii, która w efekcie końcowym pozwoli na obniżenie stawek CPC oraz osiągnięcie wyższej liczby wyświetleń przy mniejszym budżecie.

To z tego powodu pierwszy etap stanowi klucz do dalszych działań. Tania forma reklamy może taką pozostać pod warunkiem, że zastosujemy się do wskazówek i porad jakie znajdziemy podczas poznawania panelu.
Podstawa to testowanie sytemu i ustawień jednak przy jednoczesnym poprawianiu błędów, optymalizowaniu i polepszaniu wyników.  Warto pamiętać, że na niskie stawki CPC ma wpływ wysoki współczynnik CTR kampanii. To wskaźnik CTR wpływa na Wynik Jakości kampanii. Jeśli nie zadba się  już na początku o wysokie pozycje reklamy, a co za tym idzie wysoką klikalność boksów późniejszy etap prowadzenia kampanii może okazać się znaczniej trudniejszy niż zakładaliśmy.

Pamiętaj o…

…zbieraniu danych oraz ich analizie. Każda informacja jaką wyciągniesz ze statystyk pozwoli Ci udoskonalić kampanię. Jeśli reklamy były rzadko klikane może oznaczać to że ich treści nie trafiały do użytkownika. Były zbyt ogólne lub nie nawiązywały do zapytania jakie użytkownik wpisał                           w wyszukiwarce.

Buduj raporty i dbaj o to, aby jakość kampanii z każdym dniem ulegała poprawie.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu