Wysoka pozycja w Google warunkiem zainteresowania internautów

Wg agencji Artefakt w Polsce 85% wejść z wyszukiwarek na strony www pochodzi z pierwszej strony wyników. Wagę pozycjonowania potwierdzają również badania iCrossing. Wg nich przeciętnie aż 95% wejść na stronę pochodzi z pierwszej strony wyników.

– Parafrazując znane powiedzenie można więc stwierdzić, że jeżeli czegoś nie ma na pierwszej stronie Google, to nie istnieje – mówi Błażej Miernikiewicz, prezes agencji interaktywnej Artefakt.

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest niezwykle istotnym elementem strategii promocji marki w sieci. Z analizy iCrossing wynika, że, w zależności od wyszukiwarki, odsetek wejść z drugiej i trzeciej strony wyników wyszukiwania kształtuje się od 1,6% do 3,4%. Przewaga wejść z pierwszej strony organicznych wyników wyszukiwania jest ogromna. Nasuwa się wniosek, że internauci prawie w ogóle nie wchodzą na kolejne strony.

Wejścia na stronę z wyszukiwarek internetowych

  1. Strona 1.    Strona 2.    Strona 3.
  • Google    95,8%    2,5%    1,7%
  • Yahoo    95,2%    2,8%    1,9%
  • Bing    95%    3,4%    1,6%

W Polsce rozkład ruchu organicznego ten został zbadany przez agencję Artefakt. Na podstawie statystyk rocznych wejść na blisko 100 stron firmowych, w oparciu o kilkaset losowo wybranych fraz, stworzono zestawienie prezentujące odsetek wejść z poszczególnych stron wyników wyszukiwania Google.

– Z naszej analizy wynika, że w naszym kraju przewaga ruchu z pierwszej strony jest nieco mniejsza niż wynika z raportu iCrossing. – Ilość wejść z wyników na poszczególnych stronach zależy też od frazy oraz branży – mówi Błażej Miernikiewicz.

Wg agencji Artefakt w przypadku fraz bardzo niszowych, dla których dokładność wyników bywa mniejsza, internauci są skłonni przeglądać więcej stron wyników, aby znaleźć dokładnie to czego poszukują. Większą ilość wyników przeglądają także osoby planujące zakup towaru lub usługi o długim czasie decyzyjnym np. osoby planujące zakup mieszkania – dodaje Miernikiewicz.

Marketerzy dostrzegają wagę SEO. Rosnące zainteresowanie pozycjonowaniem widoczne jest w wynikach ostatnich badań SoDA „2010 Digital Marketing Outlook“. SEO, obok zwiększenia obecności na serwisach społecznościowych i udoskonalenia infrastruktury, jest działaniem, na które firmy mają zwiększyć swoje budżety w 2010 roku.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu