Otwarcie Portu Łódź już w marcu

Dobiega końca proces realizacji Portu Łódź – wartej około 200 mln euro inwestycji firmy Inter IKEA Center Polska. Wielkie otwarcie nowego centrum handlowego odbędzie się już w marcu.

Bogata oferta komercyjna w niebanalnej aranżacji

Na klientów Portu Łódź czekać będzie ponad 200 punktów handlowych i usługowych, wśród nich działający już największy w Polsce salon IKEA (33.000 mkw.), otwarty w listopadzie ubiegłego roku. Jest to jedyny w kraju sklep sieci, do którego klienci będą mogli dostać się bezpośrednio z centrum handlowego, bez konieczności przejścia do innego budynku. Rozwiązanie architektoniczne polegające na zintegrowaniu sklepu IKEA z galerią handlową zostało wprowadzone po raz pierwszy w Polsce.

Wśród najemców Portu Łódź znalazły się sklepy i punkty usługowe znanych i lubianych marek, m.in. Saturn o powierzchni około 5.100 mkw. (druga co do wielości powierzchni umowa najmu w ubiegłym roku) i Leroy Merlin, który zajął 11.300 mkw. powierzchni komercyjnej. Ponadto, na klientów centrum czekać będzie pierwszy w Łodzi supermarket poznańskiej sieci Piotr i Paweł, sklep Empik, salony ze sprzętem elektronicznym Sony Centre i RTV EURO AGD, sklepy odzieżowe i obuwnicze, wśród nich: Zara, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, H&M, C&A, Kappahl, Reserved, CroppTown, Intimissimi, Calzedonia, Smyk, Camaieu, Promod, New Yorker, House, Mohito, IntCubus, Benetton, Solar, Bytom, Sunset Suits, Pawo, Bata, Quazi, Ryłko, Lesta, Wojas, Cohnpol, Ecco, Bartek, sklepy sportowe EXIsport i Sizeer, salony jubilerskie Apart, Swarovski, Pandora i Yes. Ofertę Portu Łódź uzupełnią punkty gastronomiczne i kawiarnie, m.in. Solo Pizza, Mr Hamburger, United Chicken, Restauracja Zielony Chrzan, W Biegu Cafe, Coffee Heaven, Cube Cafe i wiele innych.

Aranżacja centrum wyróżnia je spośród innych obiektów handlowych w kraju i zagranicą. Na terenie Portu Łódź powstały trzy strefy, nawiązujące swoim wystrojem do gór, oceanu i lasu. Do wykonania każdej z nich wyselekcjonowano materiały i elementy wykończeniowe, które nadały im unikalny charakter i atmosferę. Zagospodarowanie przestrzeni dopełniło Patio, czyli strefa rekreacyjno-handlowa o powierzchni 7.000 mkw. na której powstaje scena, fontanną i zadrzewiony ogród. Patio będzie pełniło funkcję miejsca odpoczynku, gdzie będzie można zrelaksować się po zakupach siedząc na jednej z wielu ławeczek, napić się kawy w ogródku kawiarni czy pobawić z dzieckiem na zewnętrznym placu zabaw. Projekt wystroju Portu Łódź wykonało duńskie biuro architektoniczne Evenden specjalizujące się w aranżacji wielkopowierzchniowych obiektów komercyjnych. Nad jego realizacją pracowało około 40 architektów ze znanych na całym świecie grup, m.in. Studio Quadra, Bazuka Studio, NCA Architekci i Cover Point.

Kolosalna inwestycja

Kompleks Port Łódź obejmuje zasięgiem sprzedaży ponad 1,5 mln potencjalnych klientów. Do ich dyspozycji oddanych zostanie 4500 bezpłatnych miejsc parkingowych. W celu usprawnienia komunikacji z centrum miasta, na terenie Portu Łódź powstały dwa przystanki tramwajowe.

Grupa IKEA, oprócz inwestycji w budowę Portu Łódź przeznaczyła 11 milionów euro na inwestycję w infrastrukturę miasta. Zakres prac objął wykonanie i sfinansowanie projektu budowlano – wykonawczego przebudowy ul. Pabianickiej, przy której znajduje się centrum oraz udział w kosztach przeniesienia torowiska tramwajowego i likwidacji starej, a także budowy nowej pętli tramwajowej.  Do 2011 r. inwestycje infrastrukturalne doprowadzą do połączenia Portu Łódź z zachodnią częścią przyszłej obwodnicy miasta (droga ekspresowa S14).

PODSTAWOWE DANE:

  • Powierzchnia centrum handlowego: 127.000 mkw., w tym sklep IKEA (33.000 mkw.)
  • Powierzchnia kompleksu handlowo-rekreacyjnego: 7.000 mkw.
  • Całkowita powierzchnia najmu: 100.000 mkw.
  • Ponad 200 sklepów i punktów usługowych o zróżnicowanej ofercie
  • Liczba miejsc parkingowych na świeżym powietrzu i w podziemnym garażu: 4500
  • Dojazd samochodem z centrum miasta: 15 minut

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.