Firma Cisco ułatwia współpracę między przedsiębiorstwami

Protokół Telepresence Interoperability, energooszczędne punkty końcowe i aplikacje stworzone dla rozwiązania Cisco TelePresence odkrywają zalety osobistej komunikacji

Firma Cisco poinformowała o udostępnieniu protokołu zapewniającego zgodność operacyjną wieloekranowych systemów telepresence. Klienci korzystający z systemu Cisco TelePresence mogą poprawić komunikację ze sprzedawcami, dostawcami i partnerami, a jednocześnie korzystać z wysokiego komfortu użytkowania systemu teleobecności.

Firmy LifeSize, TANDBERG i RADVISION podpisały umowy licencyjne na wykorzystanie protokołu TIP (Telepresence Interoperability Protocol). Firma Cisco zaoferowała przedsiębiorstwom z branży licencję na protokół na zasadach „royalty free”.

Poinformowano także o wprowadzeniu na rynek pięciu nowych aplikacji Cisco TelePresenceTM, które rozszerzają funkcjonalność systemu teleobecności poza spotkania wirtualne. Ponadto firma Cisco wprowadziła na rynek rozszerzone wersje flagowych modeli punktów końcowych — systemy Cisco TelePresence 3000 oraz Cisco TelePresence 3200.

Pięć nowych aplikacji Cisco TelePresence zapewnia możliwość korzystania z bezpośredniej współpracy wirtualnej w salach lekcyjnych, ułatwia prowadzenie wirtualnej burzy mózgów, oferuje szybki dostęp do osobistej pomocy, umożliwia utworzenie międzynarodowego wirtualnego salonu wystawowego, a także dostarcza nową usługę przesyłania strumieniowego na potrzeby globalnych zdarzeń wirtualnych. Nowe systemy Cisco TelePresence 3010 i Cisco TelePresence 3210 charakteryzuje oszczędność energii oraz możliwość szybkiej instalacji. Rozwiązania zostały wyposażone w nowe udogodnienia, które zapewniają większy komfort obsługi. Klienci otrzymują również wsparcie z zakresu wyboru najbardziej efektywnych rozwiązań.

Zgodność różnych systemów teleobecności

  • Protokół Telepresence Interoperability pomaga ustanowić standard zgodności operacyjnej, której klienci oczekują od środowisk telepresence. Oferując licencję na ten protokół, firma Cisco zapewnia dostawcom możliwość wykorzystania architektury sieci przełączanych. Dzięki temu zyskują oni możliwość łatwiejszego przetwarzania multimediów i zwiększenia poziomu bezpieczeństwa współpracy między przedsiębiorstwami, obniżenia kosztu zasobów multimedialnych, a także zmniejszenia opóźnień.
  • Udostępnienie specyfikacji protokołu TIP jest istotnym krokiem w kierunku utworzenia nowego otwartego standardu obsługi systemów teleobecności. Rozwiązania firmy Cisco obsługują standard H.323, który umożliwia produktom Cisco TelePresence współpracę z systemami wideokonferencji o standardowej i wysokiej rozdzielczości oraz z innymi aplikacjami do współpracy. Firma Cisco zapewnia zgodność operacyjną systemów wideokonferencji w wysokiej rozdzielczości za pośrednictwem rozwiązań Cisco MXE 5600 (Media Experience Engine) i Cisco Unified Video Conferencing.

Rozszerzenie funkcjonalności systemu Cisco TelePresence poza możliwość prowadzenia spotkań

  • Firma Cisco rozszerza funkcjonalność wirtualnych systemów osobistej komunikacji. Pięć nowych aplikacji Cisco TelePresence opracowano z myślą o nauczaniu, prowadzeniu burz mózgów, spotkań poświęconych projektowaniu, sesjach aktywnej współpracy, zdalnych prezentacjach, usługach concierge, a także transmisjach internetowych i rejestrowaniu sesji.
  • Duża część nowego oprogramowania powstała w odpowiedzi na potrzeby klientów korzystających z systemów Cisco TelePresence, którzy dostrzegli potrzebę wprowadzenia gruntownych zmian w sposobie obsługi urządzeń wideo w firmach.
  • Dzięki współpracy działu Cisco Advanced Services, partnerów zrzeszonych w programie Cisco Authorized Technology Provider (ATP) i Cisco Technical Services, firma Cisco może zapewnić klientom wyjątkowe, indywidualnie dostosowane produkty, takie jak:
  • The Classroom of the Future — rozwiązanie zapewnia wprowadzenie systemu komunikacji osobistej Cisco TelePresence do klas szkolnych, sal wykładowych i pomieszczeń, w których są prowadzone szkolenia. Jego celem jest umożliwienie dzielenia się wiedzą oraz zapewnienie uczniom i nauczycielom możliwości kontaktu bez względu na miejsce, w którym się znajdują.
  • Cisco TelePresence Active Collaboration Room — łączy funkcje spotkań wirtualnych i aplikacji do współpracy, takich jak Cisco WebExTM. Rozwiązanie zapewnia możliwość prowadzenia burz mózgów na wirtualnych, interaktywnych tablicach i jest wyposażone w kamerę do dokumentów, którą można wykorzystać podczas spotkań poświęconych projektowaniu z udziałem uczestników znajdujących się w różnych lokalizacjach.
  • Cisco TelePresence Remote Demonstration Center —zapewnia możliwość wykorzystania Cisco TelePresence i innych systemów obsługujących technologię wideo, do wirtualnej prezentacji nowych produktów i rozwiązań — nawet na znaczne odległości — bez potrzeby prowadzenia lokalnych demonstracji.
  • Cisco TelePresence Live Desk —oferuje szybki dostęp do osobistej usługi concierge w pomieszczeniu, w którym zainstalowano system Cisco TelePresence. Do uruchomienia usługi służy klawisz skrótu umieszczony na telefonie IP.
  • The Cisco TelePresence Streaming Service — rozwiązanie oferuje dostęp do transmisji internetowych na żywo i funkcji rejestrowania sesji dla każdego połączenia nawiązanego przez system Cisco TelePresence z dowolnym urządzeniem biurkowym lub mobilnym, oprogramowaniem Cisco Digital Signage oraz serwisami społecznościowymi.
  • Rozszerzenia systemu Cisco TelePresence są dostępne w sprzedaży w dziale Cisco Advanced Services i u wykwalifikowanych partnerów Cisco TelePresence Authorized Technology Provider.

Nowe punkty końcowe Cisco TelePresence zapewniają niższe zużycie energii i możliwość udostępniania danych

  • Wprowadzone na rynek systemy Cisco TelePresence 3010 i Cisco TelePresence 3210 zapewniają szerszy wybór flagowych modeli Cisco TelePresence. Oba punkty końcowe umożliwiają lepszą współpracę dzięki nowemu wyświetlaczowi LCD HD. Podczas spotkań realizowanych za pomocą systemu Cisco TelePresence monitor ułatwia udostępnianie materiałów bezpośrednio z notebooka lub zarejestrowanych za pomocą zintegrowanej kamery do dokumentów. Nowe wyświetlacze LCD w połączeniu z zaawansowanymi ekranami plazmowymi pomagają obniżyć ogólne zużycie energii o 25 procent.
  • Nowe punkty końcowe odznacza wysoka jakość charakteryzująca wszystkie systemy Cisco TelePresence. Zapewniają one między innymi łatwą obsługę, wsparcie dla wielu aplikacji, obraz wideo HD o rozdzielczości 720p i 1080p, dźwięk przestrzenny oraz komfortowe środowisko pracy.
  • Nowe punkty końcowe cechuje łatwa instalacja, niższe koszty dostosowania pomieszczenia, lepsze wykorzystanie przepustowości, łatwiejsze zarządzanie oraz funkcje energooszczędne, które umożliwiają obniżenie całkowitych kosztów operacyjnych.

Firma Cisco wdrożyła już ponad 3 500 systemów Cisco TelePresence w ponad 550 przedsiębiorstwach na całym świecie. Ponadto firma Cisco zainstalowała systemy Cisco TelePresence w 685 pomieszczeniach należących do wewnętrznej sieci przedsiębiorstwa. Sieć obejmuje 47 krajów i zapewnia większą produktywność i bardziej efektywną współpracę.

Cytaty

  • Håkon Dahle, główny technolog w firmie TANDBERG:

„Firma TANDBERG zawsze była zaangażowana w prace nad otwartymi standardami w zakresie technologii teleobecności i wideokonferencji, które są niezbędne do utworzenia globalnej społeczności wideo. Cieszymy się, że przyczyniamy się do ułatwienia współpracy pomiędzy przedsiębiorstwami z wykorzystaniem systemów wideo, które zapewniają większą elastyczność i wyższy zwrot z inwestycji. Dzięki większej zgodności operacyjnej pomagamy w rozpowszechnieniu połączeń wideo na całym świecie.”

  • Charles Stucki, wiceprezes i dyrektor generalny działu systemów TelePresence w firmie Cisco:

„Firma Cisco, dzięki udostępnieniu wysokiej jakości komunikacji wideo wszystkim użytkownikom, w dowolnym miejscu sprawia, że przyszłość wkracza do miejsc pracy. Oferujemy klientom całkowicie zgodne operacyjne rozwiązania, utrzymując jednocześnie wysoką jakość systemów Cisco TelePresence. Mamy nadzieję, że protokół Telepresence Interoperability, nowe aplikacje i punkty końcowe umożliwią wielu firmom i pracownikom wprowadzenie zmian w funkcjonowaniu globalnych przedsiębiorstw.”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.