Daj rzeczom drugie życie

przez | 24/02/2010

Daj rzeczom drugie życie” – zachęca Stowarzyszenie Bank Drugiej Ręki. Od stycznia br. PUBLINK prowadzi dla BDR kampanię informacyjną, której grupą docelową są firmy.

Z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP dla BDR wynika, że aż 46% firm pozbywa się używanych komputerów, a 15% używanych mebli, przekazując je firmie recyklingowej. To stracone zasoby! Te „niepotrzebne” rzeczy spożytkowane w organizacjach pozarządowych przyniosłyby korzyść nam wszystkim. Przekazywanie używanych, ale sprawnych jeszcze rzeczy, to dobra praktyka firm świadomych społecznie. Dobra, ale u nas nadal mało znana. Organizacje pozarządowe, dzięki otrzymanym komputerom, tańszemu oprogramowaniu, meblom czy innym darom rzeczowym, mogą się rozwijać i lepiej pomagać swoim podopiecznym. Z drugiej strony firmy pozbywają się używanych rzeczy w sposób wygodny, bezpłatny, a jednocześnie przyczyniają się do rozwoju społecznego, dzięki któremu i im samym łatwiej jest działać.

Dlatego dajmy rzeczom drugie życie – apeluje Bank Drugiej Ręki. „To bardzo proste – mówi Katarzyna Król, kierownik projektu w PUBLINK – wystarczy zgłosić rzeczy w serwisie www.daryrzeczowe.pl, a potrzebująca organizacja sama odbierze je z naszej firmy”.

W ramach działań dla Banku Drugiej Ręki PUBLINK odpowiedzialna jest za relacje z mediami i produkcję materiałów promocyjnych skierowanych bezpośrednio do adresatów kampanii.

Kampania informacyjna dla BDR to jeden z licznych projektów PUBLINK dla fundacji i organizacji działających społecznie. W 2009 roku agencja była odpowiedzialna za relacje z mediami podczas Mironaliów i rozpoczęła współpracę z Polish Professional Women Network. Pracownicy Agencji są także prywatnie zaangażowani w wolontariat – działają w fundacjach oraz znajdują się w ich zarządach: Pompka, My Baobab, Idealna Gmina, Stowarzyszenie Trenerów Organizacji Pozarządowych.

źródło/autor: Publink

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.