Cisco zaprezentowało przełomowe rozwiązania wideo dla klientów indywidualnych

Firma Cisco zaprezentowała plany rozwoju nowych produktów adresowanych do klientów indywidualnych, które obejmują wprowadzenie rozwiązań wideo. Ich realizacja będzie możliwa dzięki nawiązaniu współpracy z nowymi partnerami z branży medialnej i rozrywkowej. W ten sposób firma Cisco zamierza rozszerzyć ofertę dla użytkowników indywidualnych o niespotykane wcześniej narzędzia komunikacji wideo.

Najważniejsze informacje:

  • Firma Cisco poinformowała o nowych funkcjach i profesjonalnych usługach platformy multimedialnych serwisów społecznościowych Cisco Eos oraz o nowych klientach korzystających z tej platformy.

Z usług wytwórni Warner Music Group będą korzystały firmy Travel Channel, All Access Today i The Eleven Seven Music Group/Tenth Street Entertainment, które wdrażają obecnie platformę Cisco Eos.

  • Firma Cisco poinformowała również o nowym programie dla partnerów handlowych zajmujących się platformą Eos. Ponadto firma Cisco przedstawiła nowe funkcje platformy Eos, m.in. możliwość integracji z Facebook Connect, co pozwoli rozszerzyć krąg odbiorców rozwiązania. Dodatkowe e-narzędzia ułatwiają dostosowanie rozwiązania Eos do potrzeb klientów, umożliwiają szybkie skalowanie uruchamianych ośrodków, przenoszenie istniejących społeczności na platformę Eos oraz zarządzanie grupami ich użytkowników. Cisco Eos to platforma hostingowa przeznaczona dla firm z branży medialno-rozrywkowej i oferowana w modelu „software as a service”. Pozwala on na bardziej efektywne tworzenie multimedialnych serwisów społecznościowych opartych na treściach udostępnianych pod własną marką, zarządzanie tymi serwisami oraz czerpanie z nich korzyści finansowych.
  • Firma Cisco poinformowała, że w ramach obsługi zimowych igrzysk olimpijskich w Vancouver, które odbywają się od 12 do 28 lutego 2010 roku, udostępni telewizji NBC sieć medialną ― obejmującą infrastrukturę multimedialną do transmisji wideo przez sieć IP.

W związku z igrzyskami olimpijskimi w Vancuver, Cisco i NBC rozszerzyły współpracę, wykorzystując kombinację rozwiązań liderów w dziedzinie technologii wideo. Stacja NBC udostępni relacje z Igrzysk za pomocą kompleksowego rozwiązania do transmisji wideo przez sieć IP. Rozwiązania Cisco umożliwią telewizji realizację pełnej gamy zadań, od produkcji wideo po zarządzanie treściami i ich dystrybucję. Oferowana przez Cisco infrastruktura następnej generacji do transmisji wideo przez sieć IP (IP NGN) umożliwi pracownikom telewizji NBC w Vancouver, Nowym Jorku i Las Vegas montowanie materiałów w czasie rzeczywistym, a także przesyłanie gigabajtowych plików między różnymi lokalizacjami oraz wyświetlanie tych treści na ekranach telewizyjnych, komputerowych i Smartphonach.

  • Firma Cisco, która do tej pory dostarczyła już na rynek ponad 200 mln urządzeń dla klientów indywidualnych, rozwija dynamicznie działalność prowadzoną przez Linksys by Cisco, intensyfikując sprzedaż produktów Cisco przeznaczonych dla sieci domowych oraz kamer Flip Video. Firma opublikowała dane dotyczące sprzedaży tych kamer, zebrane podczas sezonu świątecznego w 2009 r. W grudniu 2009 r. za pomocą oprogramowania FlipShare udostępniono ponad 1 mln filmów wideo, wykonanych za pomocą kamer Flip Video. Oznacza to, że w tym miesiącu obejrzano 3 mln minut filmów wideo nakręconych kamerami Flip Video, co stanowi odpowiednik ponad 6 lat ciągłego strumieniowego przesyłania obrazu wideo ― wskaźnik ten wzrósł więc o 395% od grudnia 2008 r. Ponadto w grudniu 2009 r. przesłano strumieniowo ponad 42 tys. GB filmów wideo, co oznacza wzrost o 525% w stosunku do ubiegłego roku, a tym samym świadczy o rosnącej popularności technologii wideo w wysokiej rozdzielczości (HD).
  • Kamery Flip Video są wyposażone fabrycznie w oprogramowanie FlipShare, które ułatwia montaż i przesyłanie materiałów do serwisów Facebook VideoTM, MySpaceTM, YouTubeTM i innych. Najnowsze oprogramowanie FlipShare udostępnia również aplikacje mobilne do telefonów iPhoneTM, AndroidTM i wybranych modeli telefonów BlackBerry, które zapewniają ich użytkownikom dostęp do biblioteki filmów wykonanych kamerą Flip Video. Z myślą
  • świętach firma Cisco wprowadziła również na rynek urządzenie FlipShare TV, które pozwala użytkownikom udostępniać bezprzewodowo, na ekranie domowego telewizora, całą bibliotekę zdjęć i filmów wideo wykonanych kamerą Flip Video. Pozwala też użytkownikom błyskawicznie udostępniać filmy wideo innym posiadaczom urządzenia FlipShare TV.
  • Firma Cisco zaprezentowała również wizję nowej kategorii rozwiązań do komunikacji wideo, tzw. domowych systemów teleobecności (home telepresence). Systemy te wykorzystują odbiorniki HDTV i łącza szerokopasmowe, zapewniając wyjątkowo realistyczną komunikację wideo w domach użytkowników. Firma Cisco rozpocznie testy domowych systemów teleobecności w Stanach Zjednoczonych wiosną bieżącego roku. Partnerem, który będzie jej pomagał w testowaniu tej nowej technologii, jest firma Verizon. Testy domowych systemów teleobecności we Francji rozpoczną się również w 2010 r., przy udziale koncernu France Telecom.
  • Firma IDC prognozuje, że w 2010 r. aż 32 mln gospodarstw domowych w Stanach Zjednoczonych będzie wymagało łącza szerokopasmowego do obsługi wysokiej jakości komunikacji za pomocą domowych systemów teleobecności.
  • W ciągu trzech lat rozwiązanie Cisco Business TelePresence zmieniło sposób komunikowania się ludzi w miejscu pracy ― jest to najszybciej rozwijająca się nowa technologia firmy Cisco.

Cytaty:

  • „Technologia wideo szybko się rozwija. Wcześniej ograniczała się głównie do oglądania filmów wideo, a obecnie pojawiają się nowe możliwości odbioru materiałów wideo na dowolnym urządzeniu lub ekranie, w dowolnym miejscu i porze” ― powiedział Ned Hooper, dyrektor ds. strategii i wiceprezes działu rozwiązań dla klientów indywidualnych (Consumer Business) w firmie Cisco. „Platformą, która to umożliwia, jest sieć. Zapewnia ona klientom indywidualnym zupełnie nowe możliwości, które pozwolą im łatwo rejestrować i udostępniać innym ważne momenty ze swojego życia, a także komunikować się z najważniejszymi dla siebie osobami oraz uzyskiwać dostęp do istotnych dla siebie treści”.
  • „Dzięki najlepszej w swojej klasie technologii Telepresence firmy Cisco oraz sieciom takim, jak zaawansowana, światłowodowa sieć firmy Verizon, jesteśmy przekonani, że zapewnimy klientom indywidualnym atrakcyjne możliwości komunikacji wideo, z jakimi jeszcze się nie zetknęli” ― powiedział Marthin DeBeer, wiceprezes i dyrektor działu nowych technologii (Emerging Technologies) w firmie Cisco. „Domowe systemy teleobecności spowodują duże zmiany w życiu użytkowników indywidualnych, umożliwiając im realistyczną komunikację wideo, z rodziną i przyjaciółmi, z każdego miejsca, w którym się znajdą. Użytkownicy pierwszych systemów teleobecności będą mogli telefonować do innych osób posiadających tego typu rozwiązań, a także do użytkowników komputerów, korzystając w tym celu z kamery internetowej i usługi czatów wideo”.
PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu