Zapach cynamonu sprzeda… wódkę

przez | 17/02/2010

Jedyna w Polsce cynamonowa wódka, BOLS Cinnamon, jest promowana z użyciem narzędzi aromamarketingu. Zapach świeżego cynamonu, unoszący się nad półką BOLS w delikatesach Alma, ma nie tylko przykuć uwagę konsumentów, ale sprawić również, że BOLS Cinnamon dłużej pozostanie w ich pamięci.

Badania nad aromamarketingiem opublikowane w Journal of Consumer Research pokazują, że odpowiednio dobrany zapach sprzyja nie tylko stworzeniu pozytywnej atmosfery dla konsumenta w placówce handlowej, ale zastosowany w przypadku indywidualnego produktu pomaga wyróżnić go na półce, a także długofalowo – wzmacniać skojarzenia i zapamiętywanie towaru przez użytkownika.* Taką rolę ma spełniać świeży zapach czystego cynamonu, odpowiadający bukietowi BOLS Cinnamon, rozpylany naturalną dyfuzją i wyczuwalny w odległości kilku metrów.

„To zadziwiające jak zapach cynamonu wpływał na nas podczas pracy nad tą wódką smakową w laboratorium. Całemu zespołowi kojarzył się z dzieciństwem i domowymi przysmakami: jabłkami pieczonymi z cynamonem, gorącą szarlotką podawana w zimowe wieczory czy podczas świąt. Aby jednak ten magiczny aromat przenieść do wódki BOLS, przygotowaliśmy i testowaliśmy wielokrotnie na grupach fokusowych dziesiątki próbek, zanim osiągnęliśmy zamierzony efekt” – opowiada Sylwia Baghnaoui, Technolog Optymalizacji Produktu, BOLS, CEDC.

Pierwsze dni trwania akcji pokazują, że zastosowanie aromamarketingu pozwoliło wielokrotnie zwiększyć sprzedaż BOLS Cinnamon na placówkę handlową. Pierwsze testy w wybranych punktach potrwają do końca lutego.

„BOLS Cinnamon powstał z myślą o miłośnikach aromatu i smaku tej przyprawy. Zgodnie ze skojarzeniami, nasza wódka idealnie pasuje do drinków w połączeniu z sokiem jabłkowym. To zastosowanie coraz częściej można spotkać w kanale gastronomicznym, w którym BOLS Cinnamon jest szczególnie popularny” – mówi Radomir Sejdak, Tester Wódki, BOLS.

To nie po raz pierwszy marka BOLS docenia wagę zmysłu węchu przy pracach nad swoimi produktami. W House of BOLS w Amsterdamie, futurystycznym muzeum poświęconym likierom BOLS, odwiedzający Salę Smaku mogą nie tylko degustować trunki tej marki, ale również zapoznawać się z ich zapachami w kilkudziesięciu różnych odmianach, rozpylanymi przy pomocy specjalnych dozowników.

BOLS Premium Vodka dostępny jest na rynku również w czterech wariantach smakowych: Lemon, Cranberry, Cinnamon oraz Vanilla. W grudniu wódka BOLS 0,7 l sprzedawana była w specjalnej tubie z pełnoformatowym Kalendarzem na 2010 rok ze zdjęciami Ambasadorek BOLS na jachcie żaglowym w Grecji.

Cynamon – Cynamon to najstarsza i jedna z najpowszechniej używanych przypraw na świecie. Gęsty i intensywnie pachnący olejek cynamonowy destyluje się z liści i gałęzi cynamonowca. Cynamon działa przede wszystkim rozgrzewająco i ujędrniająco. Chińczycy znają i wykorzystują lecznicze właściwości cynamonu od 4500 lat. Antyczni Grecy stosowali go jako środek gojący rany, natomiast w średniowieczu rozpowszechnił się jako lek w przeziębieniach, gorączce i zaburzeniach trawienia.

Czym jeszcze BOLS może nas zaskoczyć?

Więcej o aktywnościach marki BOLS: www.bols.pl/ambasadorki.

źródło/autor: BOLS

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.