MSP z perspektywy firmy assistance

przez | 15/02/2010

Instytucje finansowe od kilku lat szukają pomysłu na skuteczne zainteresowanie sektora MSP swoją ofertą. Przy konstruowaniu produktów często korzystają z firm dostarczających rozwiązania i usługi assistance.

Na przestrzeni ostatnich dwóch lat eksperci z Inter Partner Assistance obserwują pozytywny trend w podejściu sektora finansowego do sektora MSP. Szczególną aktywność i wolę walki o względy klientów widzimy wśród banków i firm leasingowych. Na czym polega zmiana i jak wpływa to na kształt oferty assistance?

„Do niedawna oferta świadczeń assistance była traktowana jak przysłowiowy kwiatek do kożucha, obecnie staje się wisienką wieńczącą kompleksowe, profilowane pakiety.” – mówi Paweł Grabarczyk, Menedżer ds. Rozwoju Biznesu w Inter Partner Assistance Polska S.A.- „Pierwsze oferty kierowane do MSP były prostymi modyfikacjami ofert stworzonych dla klientów indywidualnych. Przez lata dominował pogląd mówiący, iż oferta powinna być bardzo prosta i możliwie uniwersalna. Dopasowanie produktów do indywidualnych potrzeb przedsiębiorcy, o ile istniało, miało znikome znaczenie.”

Jakie możliwości daje assistance instytucjom finansowym kierującym ofertę do sektora MSP?

„Dzisiaj instytucje finansowe, budując swoją przewagę, kierują swoje zainteresowanie na obszar usług dodatkowych.” – tłumaczy Paweł Grabarczyk z Inter Partner Assistance Polska S.A. – „Coraz częściej produkty assistance stają się nośnikiem przekazu marketingowego. Pozwalają one wyróżnić dany kredyt, pakiet ubezpieczeń, czy leasing spośród wielu podobnych. Są to już produkty pełnowartościowe o dużej użyteczności, ale nadal dopasowanie do indywidualnych potrzeb klienta jest ograniczone.”

Jak w przyszłości będzie wyglądała oferta dla MSP?

„Przyszłością usług i produktów assistance, jak i całej oferty kierowanej do MSP, są rozwiązania modułowe.” – odpowiada Paweł Grabarczyk z Inter Partner Assistance Polska S.A. – „Klient będzie miał możliwość zbudowania indywidualnego pakietu w oparciu o pojedyncze moduły produktowe. Dzięki temu lekarz będzie mógł np. wybrać świadczenia techniczne, szkoleniowiec świadczenia związane z częstym przemieszczaniem się, a przedsiębiorca budowlany zabezpieczy swoje zdrowie i bezpieczeństwo prawne.”

Z uwagi na specyfikę polskiego rynku, gdzie głównym kryterium wyboru jest cena, przez kilka lat będziemy obserwowali koegzystencję wszystkich trzech wskazanych koncepcji produktowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.