ARBOinteractive realizuje pierwsze kampanie na Facebooku

przez | 15/02/2010

Grupa ARBOinteractive realizuje pierwsze kampanie na serwisie Facebook. W Polsce są to Coca-cola Happiness Factory III oraz kampania margaryny Kasia, w Czechach – kampania Opla Astry oraz Nike Football. Wszystkie akcje emitowane są zalogowanym użytkownikom Facebooka w postaci boxu w prawej kolumnie strony głównej.

Coca-cola wykorzystała standard video ad. Po kliknięciu w reklamę w playerze pojawiającym się na warstwie strony emitowany jest spot wideo. Kampania przenosi użytkowników na stronę internetową produktu.

Działania dla margaryny Kasia obejmują natomiast box w postaci ankiety, wyświetlany wyłącznie kobietom w przedziale wiekowym 22-44 lat. Po wzięciu udziału w ankiecie na stronie głównej wyświetlane są jej wyniki. Działania margaryny Kasia obejmują także profil marki, do którego linkuje kampania. Na profilu Kasia dzieli się z fanami radami dotyczącymi wypieków, poleca przepisy, a także udostępnia aplikacje – quizy i zabawy.

Tymczasem w kampaniach emitowanych czeskim użytkownikom Facebooka wykorzystano video comment ad w przypadku Opla Astry oraz Fan Ad dla marki Nike. Pierwsza z form poza obejrzeniem spotu reklamowego umożliwia użytkownikowi pozostawienie komentarza, który jest widoczny dla wszystkich jego znajomych. Fan Ad natomiast zachęca do dołączenia do grupy fanów reklamowanego produktu.

„Muszę przyznać, iż otrzymujemy bardzo dużo zapytań dotyczących oferty Facebooka zarówno od Klientów z branży FMCG, jak i motoryzacyjnej, a nawet finansowej. Pierwsi Klienci wykazują też duży entuzjazm. To bardzo dobry sygnał dla całej branży” – mówi Paweł Karaś odpowiedzialny za sprzedaż i realizację kampanii na Facebook w ARBOinteractive Polska.