Symantec – W roku 2010 postawimy duży nacisk na rynek małych i średnich przedsiębiorstw

przez | 11/02/2010

Firma Symantec Polska poinformowała o podjęciu szeregu inicjatyw mających na celu zwiększenie zaangażowania na rynku małych i średnich przedsiębiorstw. W tym celu polskie przedstawicielstwo producenta oprogramowania do ochrony i zarządzania informacjami m.in. powołało Margit Handl na stanowisko menedżera do obsługi klientów z sektora MSP, zaprezentowało nowe rozwiązania ochronne, rozpoczęło cykl seminariów dla klientów końcowych oraz partnerów, a także wprowadziło istotne zmiany do swojego programu partnerskiego. Poprzez dodatkową aktywność firma Symantec chce zadbać o wyższe bezpieczeństwo i dostępność danych w firmach, a także zwiększyć swój udział w tym segmencie rynkowym.

„Rynek MSP był od zawsze dla nas ważny. Po trudnym roku 2009, w którym wiele firm wstrzymało swoje budżety inwestycyjne, widzimy duży potencjał rozwojowy dla tego rynku. Nasze doświadczenia pokazują, że właściciele małych i średnich firm dostrzegają konieczność ochrony własnych danych, aczkolwiek nie zawsze wiedzą jak należy tego właściwie dokonać. Poprzez nasze działania, chcemy stać się zaufanym producentem rozwiązań do zabezpieczania danych, tworzenia kopii i odzyskiwania danych” – powiedział Piotr Chrobot, Dyrektor Generalny w firmie Symantec Polska. „Rynek małych przedsiębiorstw charakteryzuje się dużym rozdrobnieniem i zróżnicowaniem. Dlatego wymaga szczególnego zainteresowania ze strony producentów oprogramowania. Aby sprostać potrzebom małych firm, stworzyliśmy nowe stanowisko odpowiadające właśnie za ten sektor. Margit Handl, Small Business Account Manager w firmie Symantec Polska, będzie współpracować z partnerami handlowymi, dbać o edukację partnerów i klientów oraz o wzrost ich świadomości”.

Margit Handl swoją karierę zawodową w firmie Symantec rozpoczęła w 2007 roku jako Territory Account Manager i była odpowiedzialna za sprzedaż produktów w całej Polsce poza województwem mazowieckim.

Edukacja partnerów oraz klientów końcowych

W 2009 roku firma Symantec odbyła cykl szkoleń i seminariów dla swoich partnerów oraz klientów końcowych. W ramach podjętych inicjatyw przedstawione zostały nowe produkty dedykowane dla rynku MSP, opisano rynek zagrożeń internetowych, a także wskazano obszary bezpieczeństwa danych wymagające szczególnego zainteresowania właścicieli przedsiębiorstw. Poza tradycyjnymi spotkaniami firma Symantec wyszła naprzeciw potrzebom swoich klientów, oferując szkolenia w formie webcastów.

W 2010 roku szkolenia dla klientów końcowych oraz partnerów w formie bezpośrednich spotkań i webcastów będą kontynuowane. W ramach bezpłatnego cyklu seminariów firma Symantec w marcu i kwietniu odwiedzi siedem polskich miast, w których klienci będą mogli nie tylko poznać produkty i metody zabezpieczania własnych danych, ale także skonsultować się z ekspertami.

Dedykowane produkty dla małych i średnich przedsiębiorstw

Firma Symantec wprowadziła na rynek produkty skrojone do potrzeb i wymagań przedsiębiorstw z sektora MSP: Symantec Backup Exec 2010 oraz Symantec Backup Exec System Recovery 2010 – do tworzenia kopii zapasowych i odzyskiwania danych; a także Symantec Endpoint Protection Small Business – do ochrony przed zagrożeniami z Internetu i złośliwym oprogramowaniem.

Oprogramowanie Backup Exec System Recovery 2010 automatyzuje proces tworzenia kopii zapasowej całego systemu albo poszczególnych plików i folderów bez zakłócania pracy użytkownika. Umożliwia szybkie przywracanie danych na takim samym lub innym sprzęcie, w maszynach wirtualnych albo zdalnych lokalizacjach. Backup Exec System Recovery 2010 wspiera najnowsze systemy operacyjne firmy Microsoft, w tym Windows 7. Backup Exec 2010 jest bardziej zaawansowanym odpowiednikiem dla średnich przedsiębiorstw. Dzięki zastosowaniu technologii usuwania powtarzających się danych, firmy mogą odnieść wymierne korzyści finansowe związane z lepszym wykorzystaniem istniejących już zasobów informatycznych.

Symantec Endpoint Protection Small Business ułatwia pracę w małych firmach, w których liczba doświadczonych informatyków jest ograniczona. Rozwiązanie poprzez uproszczony interfejs użytkownika oraz intuicyjne narzędzia ułatwiające wdrażanie, pozwala na uzyskanie znaczącej poprawy w zintegrowanej polityce bezpieczeństwa. Skonfigurowane powiadomienia, zabezpieczenia ustawione według zaleceń firmy Symantec oraz automatyczne raporty dotyczące bezpieczeństwa pozwalają firmom z sektora MSP zaoszczędzić wiele czasu i obniżyć koszty. Pakiet Symantec Protection Suite Small Business Edition, podobnie jak SEP Small Business zabezpiecza dane małych firm, chroniąc przed współczesnymi zagrożeniami, takimi jak spam i złośliwe oprogramowanie oraz dodatkowo umożliwia szybkie odzyskiwanie systemów.

„Wprowadzając na rynek dedykowane rozwiązania dla małych i średnich firm, chcemy przekazać naszym klientom czytelną wiadomość: klasyczny program antywirusowy dzisiaj to za mało. Aby chronić najcenniejsze informacje, firmy powinny zadbać o kompleksowe rozwiązanie zabezpieczające dodatkowo wzmocnione przez produkt do tworzenia kopii zapasowych i odzyskiwania danych. Odpowiednia technologia pozwoli przedsiębiorstwom skupić się na swoim biznesie” – powiedział Piotr Chrobot.

Większe wsparcie dla partnerów

Firma Symantec stara się ułatwić partnerom handlowym obsługę klientów oraz osiągnięcie pozycji zaufanego doradcy. W tym celu wprowadzono program „Small Business Specialisation”, skierowany do wszystkich partnerów firmy Symantec na poziomie Silver lub wyższym oraz tych, którzy dysponują wiedzą w zakresie znajomości specyficznych wymagań klientów z segmentu małych firm. W ramach programu udostępnione zostały nowe materiały szkoleniowe, a partnerzy są nagradzani za pogłębianie wiedzy na temat oferty firmy Symantec. Korzyści obejmują motywacyjny program rabatowy do wysokości 3% oraz dostęp do dodatkowego funduszu marketingowego dla partnerów.

Dodatkowo wprowadzono ulepszenie w programie rejestracji szans handlowych – tzw. „Opportunity Registration Programme”. Pozwala ono partnerom rejestrować informacje o potencjalnych klientach, co gwarantuje im wyłączność i wsparcie ze strony firmy Symantec. Partnerzy uczestniczący w programie będą mogli liczyć na upust nawet o 33% wyższy w przypadku nowych klientów, większą przewidywalność wypłacanych upustów, a co za tym idzie, lepsze przepływy gotówkowe.

„Program partnerski firmy Symantec jest ważną częścią naszych dążeń do ułatwienia partnerom lepszej obsługi swoich klientów. Jesteśmy firmą ukierunkowaną na naszych resellerów, dlatego szczególnie zależy nam, aby partnerzy mogli zwiększyć przewidywalność i zyskowność działalności biznesowej, a także stać się zaufanym doradcą dla swoich klientów” – powiedziała Margit Handl, Small Business Account Manager, Symantec Polska.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.