Nad aplikacją SAP HCM w PLL LOT czuwa firma GAVDI

przez | 09/02/2010

Spółka GAVDI Polska wygrała przetarg na usługi wsparcia, serwisu i utrzymania aplikacji SAP HCM w Polskich Liniach Lotniczych LOT. To kolejny duży klient Centrum Wsparcia Aplikacji firmy GAVDI.

Specyfika firmy decyduje o skali przystosowania systemu SAP HCM – wraz ze wzrostem liczby dodatkowych funkcjonalności zwiększa się ryzyko biznesowe związane z samodzielnym zarządzaniem tym środowiskiem. W PLL LOT podczas implementacji systemu trzeba było przygotować wiele rozszerzeń w obszarze HR, m.in. rozliczenie czasu pracy pilotów, które jest niezwykle skomplikowane z uwagi na przekraczanie wielu stref czasowych i inne warunki szczególne. Zmian wymagały także moduły płacowe z powodu specyficznych składników wynagrodzeń wielu grup zawodowych. Polskie Linie Lotnicze LOT do tej pory nie miały umowy serwisowej i okazjonalnie korzystały z pomocy konsultantów GAVDI. Umowa na usługi wsparcia aplikacji SAP HCM gwarantuje firmie bezpieczeństwo i dostępność sprawdzonych konsultantów.

„Trudno byłoby nam w chwili obecnej funkcjonować bez wsparcia firmy GAVDI – mówi Tomasz Kochan, Dyrektor Biura Informatyki i Strategii IT.

LOT jest w procesie głębokich przemian, radykalnie tnie koszty nie omijając funduszu wynagrodzeń, przeprowadza programy gruntownej restrukturyzacji, która ma swoje odbicie w sposobach naliczania płac pracowniczych.

Wsparcie jakiego oczekujemy od konsultantów GAVDI w zakresie implementacji zmian w systemie SAP HCM i co najistotniejsze otrzymujemy je, pozwala mieć 100% pewności, że zmiany jakie należy wprowadzić pilnie i przed zbliżającą się wypłatą zostaną zaimplementowane bez uszczerbku na czasie realizacji wypłaty”

Usługa Wsparcia Aplikacji to koncepcja składająca się z różnorodnych usług wspierających. W zależności od wybranego pakietu – Standard, Partner lub VIP klient korzysta z określonego limitu godzin pomocy serwisowej polegającej na obsłudze zgłoszeń z czasami reakcji w zależności od priorytetu zgłoszenia oraz ustalonego zakresu usług dodatkowych, do których należą m.in.: Hot Line – pierwsza linia wsparcia, wspieranie procesów biznesowych, aktualizacje systemu, test masowy po aktualizacjach, utrzymanie systemu testowego, audyt konfiguracji oraz cykliczny warsztat rozwojowy.

– Przekazanie serwisu aplikacji SAP w obszarze zarządzania kadrami firmie GAVDI to nie tylko uznanie naszych kompetencji, ale także wyraz swoistego zaufania do konkretnych osób, które znają specyfikę PLL LOT i zaimplementowany tam system SAP HCM – mówi Ireneusz Hołowacz, dyrektor Centrum Wsparcia Aplikacji w GAVDI Polska.

To właśnie bardzo dobra znajomość wykorzystywanego rozwiązania SAP HCM i udział poszczególnych konsultantów w jego wdrożeniu przesądziły – oprócz doświadczenia w realizacji tego typu usług i warunków finansowych – o zwycięstwie firmy GAVDI w przetargu ogłoszonym przez PLL LOT.

– Zrozumienie potrzeb klienta, szybka reakcja na zgłaszane problemy, kompetentny zespół konsultantów i odpowiednia infrastruktura administracyjno-techniczna to czynniki sukcesu każdej organizacji serwisowej. GAVDI, spełniając te kryteria, oferuje usługi na najwyższym poziomie jednocześnie gwarantując klientom bezpieczeństwo i wysoki komfort w codziennej pracy z systemem informatycznym – dodaje Ireneusz Hołowacz.

Utrzymanie i serwisowanie aplikacji klientów GAVDI to jednak tylko część rozbudowanych kompetencji Centrum Wsparcia Aplikacji – zajmuje się ono wraz z Centrum Rozwoju Aplikacji także realizacją tzw. mini-projektów oraz rozwojem oprogramowania SAP HCM i tworzeniem nowych funkcjonalności.