Wirtualna Polska wiodącym sponsorem sportu wśród portali

przez | 08/02/2010

Pentagon Research opublikował raport na temat sponsoringu sportowego w minionym roku: „Rok 2009 – stabilny wzrost wartości sponsoringu”. Wirtualna Polska znalazła się na zaszczytnym 11. miejscu, awansując aż o sześć pozycji względem roku 2008. WP jest ponownie jedynym sklasyfikowanym tak wysoko portalem internetowym. Pentagon Research przebadał w sumie ponad 300, znaczących na polskim rynku sponsoringu sportowego, marek.

Dzięki zdobywanemu przez lata doświadczeniu możemy z pełnym zaangażowaniem wspierać i promować największe wydarzenia sportowe odbywające się w Polsce. – mówi Przemysław Zbróg z Działu Marketingu Wirtualnej Polski, odpowiedzialny za eventy sportowe portalu – W zeszłym roku patronowaliśmy m.in. Mistrzostwom Polski w Skokach Narciarskich w Wiśle, Pucharowi Europy Kobiet w Slalomie, Gali Wojak Boxing Night. Byliśmy też oficjalnym sponsorem Mistrzostw Europy w Koszykówce Mężczyzn, EuroBasket 2009 Poland i Pucharu Świata w Skokach Narciarskich w Zakopanem. Wspieraliśmy grupę bokserska Bullit KnockOut Promotions, sześciokrotnego Mistrza Polski w Koszykówce Mężczyzn Asseco Prokom Gdynia, WKS Śląsk, ŁKS Koszykówkę Męską oraz organizacje społeczne, np. Fundację Marcina Gortata.

Portal uplasował się za takimi markami, jak Plus, Adidas, Orlen, Orange, Lotos, wyprzedzając m.in. Tyskie, Fiata czy Pumę. Wirtualna Polska została wymieniona w raporcie na pierwszym miejscu wśród mediów promujących własną markę w sporcie, przed TVP i Polsatem.

Na nasz wspaniały awans bez wątpienia wpływ miała decyzja o sponsorowania EuroBasketu. Strzałem w dziesiątkę okazała się więc strategia portalu, wspierania i promowania, obok innych dyscyplin sportowych, właśnie koszykówki – dodaje Przemysław Zbróg.

Także w raporcie Pentagon Research czytamy, iż „Wydarzeniem jesieni był EuroBasket oraz Mistrzostwa Europy w Siatkówce Kobiet. Koszykówka przez wiele lat spychana do stacji lokalnych pokazała swoją siłę we wrześniu.”.

WP angażuje się też w szereg akcji społecznych związanych ze sportem. Wspiera najmłodszych skoczków biorących udział w programie „Lotos Cup – Szukamy Następców Mistrza”, organizuje aukcje charytatywne przedmiotów należących do gwiazd sportu, np., Adama Małysza czy Roberta Kubicy. Dochód z aukcji charytatywnych przekazywany jest Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”.

Wraz z początkiem bieżącego roku Wirtualna Polska już po raz czwarty uzyskała tytuł oficjalnego sponsora Pucharu Świata w Skokach Narciarskich w Zakopanem.

źródło/autor: Wirtualna Polska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.