Samsung najsilniejszą marką technologiczną według Brand Keys Index 2010

przez | 08/02/2010

W tegorocznym rankingu lojalności konsumentów firmy Brand Keys, Samsung zajął czołowe pozycje w siedmiu kategoriach technologicznych. Według opublikowanego właśnie rankingu lojalności konsumentów, Brand Keys Customer Loyalty Engagement Index, Samsung jest obecnie najsilniejszą marką technologiczną w USA. W tegorocznej edycji badania, konsumenci najczęściej wskazywali Samsunga w kategoriach: Telewizory LCD, Telewizory plazmowe, Odtwarzacze DVD oraz Netbooki. Markę wyróżniono również w kategoriach Drukarek, Laptopów i Smartfonów.

Firma Brand Keys specjalizuje się w badaniach wartości marek i lojalności konsumentów na rynku amerykańskim i brytyjskim. Ranking Customer Loyalty Engagement Index od 1997 roku wyróżnia marki, które charakteryzują się szczególną lojalnością wśród obecnych i potencjalnych klientów. Tegoroczne zestawienie przedstawia 518 marek w 71 różnorodnych kategoriach rynkowych – od elektroniki użytkowej, przez transport po branżę spożywczą.

Spośród 13 ujętych w tegorocznym zestawieniu kategorii technologicznych, marka Samsung zwyciężyła w czterech (Telewizory LCD, Telewizory plazmowe, Odtwarzacze DVD oraz Netbooki) a w kolejnych trzech znalazła się w pierwszej trójce (Drukarki, Laptopy i Smartfony). Potwierdza to czołową pozycję Samsung Electronics wśród światowych koncernów technologicznych.

Badanie Brand Keys Customer Loyalty Engagement Index zostało przeprowadzone w USA drogą telefoniczną, na grupie mężczyzn i kobiet w wieku 18 – 65 lat. Respondenci byli pytani zarówno o emocjonalne, jak i racjonalne przesłanki swoich decyzji zakupowych, z uwzględnieniem ich nastawienia do poszczególnych marek. Stosowaną przez Brand Keys metodologię badania oparto na narzędziach psychologii klinicznej, co pozwala na przewidywanie przyszłych zachowań konsumentów w kolejnych kilkunastu miesiącach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.