Produkty Centrum Klima docenione w Europie

przez | 08/02/2010

Centrum Klima – wiodący na rynku polskim oraz liczący się w Europie producent i dystrybutor systemów wentylacyjnych i klimatyzacyjnych – umacnia pozycję na rynkach zagranicznych. Produkty firmy uzyskały atest jakości prestiżowej niemieckiej firmy Muller-BBM GmbH w standardzie ISO 7235. Certyfikat nadany tłumikom TAO jest potwierdzeniem najwyższej jakości wyrobów i ich właściwości technicznych.

Tłumiki TAO – dzięki jakości użytych surowców i zastosowanej technologii wykonania – posiadają wysoką zdolność tłumienia hałasu w instalacjach wentylacyjno-klimatyzacyjnych. Ma to znaczący wpływ na standardy wykończenia inwestycji budowlanych, ale także komfort ich użytkowania. Atest przyznany tłumikom TAO przez niemiecką instytucję, zwiększa konkurencyjność tej grupy produktowej na rynkach zagranicznych.

Światowi odbiorcy systemów wentylacyjno-klimatyzacyjnych doceniają ofertę Centrum Klima zarówno pod względem jakościowym, jak i cenowym. Produkty z asortymentu spółki są tańsze o około 60% w porównaniu do ceny największych europejskich konkurentów takich jak: Lindab czy Vento, którzy posiadają znaczny udział w rynku produkcji rur i kształtek* (na podstawie raportu analitycznego DM AmerBrokres SA).

„Konsekwentnie zmierzamy do zwiększenia naszej działalności eksportowej, a Niemcy są aktualnie jednym z naszych kluczowych rynków zbytu. Sprzedajemy tam obecnie około 15-20% produktów z oferty Centrum Klima. Dlatego uzyskanie certyfikatu Müller – BBM GmbH jest dla nas niezwykle ważne” – mówi Marek Perendyk, prezes zarządu Centrum Klima SA.

Sprzedaż eksportowa Centrum Klima w około 70% trafia do dużych międzynarodowych podmiotów. Spółka dostarcza swoje produkty kontrahentom z ponad 20 państw, w tym m.in.: Belgii, Czech, Danii, Francji, Holandii, Irlandii, Litwy, Niemiec, Słowacji, Wielkiej Brytanii, Włoch, Izraela, Mołdawii, Macedonii i Ukrainy oraz do nowo zdobytych klientów z Norwegii, Słowenii oraz Portugalii. Intensyfikacja działań na rynkach światowych wpływa na konsekwentny wzrost eksportu spółki. W III kwartale 2009 roku stanowił on 23% przychodów. Długoterminowa strategia Centrum Klima zakłada wzrost udziału sprzedaży zagranicznej do poziomu około 45%.

W ofercie Centrum Klima znajdują się produkty własne, a także szereg elementów z rozbudowanego oferty handlowej renomowanych producentów obejmującej kilkanaście grup asortymentowych. Dynamiczny wzrost udziału eksportu gwarantuje spółce ciągłość zamówień o marżach nawet czterokrotnie wyższych niż w przypadku kontraktów na rodzimym rynku, a tym samym stabilność i stałość produkcji.

Centrum Klima od 2005 roku posiada certyfikat ISO 9001:2000 świadczący o wdrożeniu systemu zarządzania jakością w firmie. W maju 2008 przeprowadzono jego recertyfikację.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.